Speciaal voor de NIET frontpage users:

B

BiG_G

Ik heb een vraag:

Ik weet dat als je frames gebruikt dat je het 'target="een-target"' commando kan gebruiken.
Stel je hebt in je frame een link en je wilt dat ALLEEN het midden frame veranderd. Dan gebruik je dat commando, je hebt dat midden frame een naam gegeven (name="een-target") en als je dan op die link drukt...

Nu loop ik te vogelen met tabellen.... Je voelt hem al aankomen?

Hoe gaat het daarmee? Want om een tabel een naam te geven, lukt me niet alszodanig.

(KK misschien? :biggrin:)

Klopt misschien wel. Maar een tabel staat op een pagina, en die pagina heeft wel een naam.
Deze naam kun je wel weer als frame opgeven. Zo heb ik eens een soort van downloadsectie gemaakt ook met een tabel.
Gewoon de pagina gemaakt met de tabel erin. Daarnaast in het linker keuzefream verwezen naar die betreffende pagina op die manier zodat hij alleen in het middenframe zichtbaar werd. Is verder geen probleem.

Het enige probleem hier is weer het resolutie deel. Bij lage resoluties ziet de tabel er breder uit en als ie er netjes uit ziet met 1024x768 kan het wel eens zijn dat je moet gaan schuiven met je browserbalk om alles te kunnen zien als je in 640x480 of 800x600 kijkt.
Misschien is daar ook wel iets op te vinden, doch daarvan weet ik zelf niet hoe dat moet.

Je kan met percentages werken ipv pixelgrote.

Maar in de tabel zitten meerdere vakken. Ik wil dat een link vanuit vak A de inhoud in dezelfde tabel vak B verandert. En dus niet dat de hele pagina opnieuw geladen wordt.

En dat haal ik uit je text niet (of ik snap het ff niet...)

G

Ik ben blij dat ik die tabbellen een beetje door heb...
Nu nog met php een sjabloon maken en dan die include systeem op gaan zetten...
(of is dat ook al javascript?)

Goed, en hoe dan? Met javascript? Want ik weet het echt niet hoor...
Ben ondertussen een nieuw project begonnen. Heb de webmaster van het dierenasiel aangegeven dat ie deze richting moest gaan denken...

Mijn eigen doelstelling: Een index opgebouwd uit alleen maar includes.
Maar zoals ik tegen iederen loop te schreeuwen: begin bij het begin...

G

De pagina ziet er leuk uit, maar gooi 'em eerst eens door de W3C checker. Dan kan je eerst de foutjes er uit halen.

Als je met php wilt gaan werken, denk dan eerst wat je als variabelen kunt inzetten. Alles kan in een variabele gezet worden. En alles wat steeds het zelfde is, kan je in een apparte file zetten en includen.

Wat je vaker gebruikt zet je dan in functies. En functies die je vaker gebruikt, kan je dan weer in een file zetten. En die kan je weer... Yes, ik hoef het niet verder uit te leggen.

Alles wat PHP is is serverside. Alles met Javascript is clientside. Als je clientside info wilt hebben aan de server, oftewel info gevangen met Javascript wilt gebruiken met PHP, gaat dat dus niet zomaar. Een tip: Zet de info met Javascript in een cookie en je kan het met PHP ophalen.

De pagina van BT kan dmv percentages opgelost worden. Dan heb je de verhoudingen van de vlakken wel gelijk, maar de grootte van de plaatjes en tekst kan er nog een zooitje van maken. Eventueel kan je dan gaan knoeien met cookies. Maar dan moet je ervan uit gaan dat zowel cookies geaccepteerd worden als dat Javascript aan staat.

Keep it simple, en probeer het daarom toch met de percentages en wat creativiteit op te lossen.

@BiG_G: Niets moet. Zeker een vrijwilligersclub niet. ;)

Tuurlijk niet

Wat wil je nu eigenlijk dat er nu 'moet' gaan gebeuren met je site?

Maakt me niet uit.. was een probeersel.
Net als waar ik nu mee bezig ben.

Ik vind het nadelig dat om een mooie site te maken (zelfstandig) dat je van veel dingen kaas gegeten moet hebben. Ik wil leuke plaatjes maken met gimp en wil dat via php en javascript op een mooie site gaan zetten...

Maar dat is dus een doelstelling, en daar ben ik nu mee bezig.

G

Ik wil dat een link vanuit vak A de inhoud in dezelfde tabel vak B verandert.
Ah kijk, dat kon ik niet uit je originele vraag halen. Dit is duidelijker. En inderdaad met Java of Javascript, misschien zelfs met flash, maar daar heb ik allemaal geen kaas van gegeten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan