Speedtouch

P

ploeger

een vriend van mij heeft een Speedtouch van orange.
maar daar kan maar 1 comp op.

nu had ik nog een Speedtouch liggen waar meer comp op kunnen.
maar ik krijg hem niet aan de praat . wie weet er meer van.
alfast bedankt.

even alle gegevens uit de oude modem goed overnemen
denk daarbij goed aan de gebruikersnaam
als hij een oud wanadoo klant is denk dan bij de gebruikersnaam aan het toevoegsel zoals
gebruikersnaam@orange.nl-lite
of probeer eens gebruikersnaam@wanadoo.nl-lite
het achtervoegsel zoals hier -lite eventueel vervangen naar zijn abbo
als je dat vergeet doet hij het niet.
hoop dat je hier wat aan hebt.
suc6.

ps ik weet niet zeker of orange nog Speedtouch accepteerd
bij een kennis van mij werkte het ook niet en kreeg een livebox gestuurd.

dan zou hij idd je andere modem ook moeten accepteren
maar hoe bedoel je met niet aan de praat krijgen ?
krijgt de modem geen ip adres ?
log anders eens in op het modem (meestal is dat : 10.0.0.138 of 192.168.2.1
maar zeker weten doe ik het niet zou je ff na moeten kijken bij ipconfig /all
reset dat ding eens en voer alle gegevens eens opnieuw in
mischien dat dat helpt.

meestal zijn die speedtouches voorzien van een provider eigen firmware zodat je niet kunt vreemdgaan. Daarbij kijken die k*t dingen ook naar het MAC adres van de aangesloten computer [kun je er maar 1 pc aanknuppen].

je kunt proberen om de software van de nieuwe speedtouch op te zetten door de KPN CD-rom te draaien en de keuze voor het multimodem te maken. De gehele disk afwerken en bij het inloggen de nieuwe wannadoo username gebruiken [username@orange.nl] let op zonder de lite toevoeging.
Op het laatst krijg je een bericht dat eea niet werkt maar dat doet het toch. Als je dit doet tijdens contact met de helpdesk [van Orange]kunnen ze precies zien wat je doet.

Er is ook nog een 2e manier en dat is een router achter het moden hangen waarbij je als eerste stap het MAC-adres van de pc kloont.
Dit doe je door de routersoftware de opdracht te geven om het adres te klonen.
Je moet dan wel als enige aansluiting op de router de PC op poort1 pluggen [dus niet de WAN poort aansluiten]. In de routersoftware kun je het MAC adress uitlezen en het is makkelijk dat aan de onderkant van de router te noteren.

Belkin heet voor 29 euri,s een router die dit allemaal kan en supermakkelijk werkt

suck6 Groeten van Roberto

Zover ik weet kun je rustig een switch aan een speedtouch (met 1 uitgang) hangen.
Dan werken alle pc's erop.
Op die speedtouch kom je meestal via een browser en 10.0.0.138.
Dan moet je wel de netwerk kaart een vast IP-adres geven en als gateway 10.0.0.138 invullen.
Zo kom je in het setup menu.

Grtz.

de speedtouch die hij nu heeft is waarschijnlijk type 510
welk type wil je gaan gebruiken???
heeft hij adsl -lite ofzo of Family?? want daar zit ook
nog een verschil in instellingen!!
Ik gebruik hier de 716 van speedtouch heb het een
en ander moeten goochelen met de instellingen om het op
Family aan de gang te krijgen omdat orange geen andere
modem types ondersteunt brand maar los

GR Dustie

zet er een hub achter en je bent klaar

Als het gebruikte modem een routerfunctie heeft met 1 uitgang dan sluit je die uitgang aan op "een 8 poort switch" van 15 euro en je hebt dezelfde mogelijkheden als een router met meerdere aansluitingen. ik werk al jaren op deze manier met een stuk of 4 PC een Printer en een NAS externe UTP HD in combinatie met een speedtouch 510

Een switch is intellgenter dan een hub.

Vermoedelijk bedoeld Jaap 22 dit ook

Speedtouch 510 is ook te gebruiken met Orange, de juiste Vpi/VCI instellingen kun je op orange.gebruikers.eu vinden in de algemene sectie dacht ik, of de Orange zonder Livebox sectie.
Nadeel is dat die ST 510 geen adsl2 modem is als ik me niet vergis dus 20mbit ga je daar niet uit krijgen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan