Speelgoed waar wij vroeger mee speelde, maar de jeugd van tegenwoordig niks zegt.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Deze kwam ik net tegen, een oud....

Knakkerraketje. Leuk! Echt nostalgie dat. :)
Ja of knakkers, eigenlijk ie plastic dopjes wat ook in zo'n speelgoedpistooltje pasten, die gingen hier ook op. Weet niet meer hoe ze precies heten.

Mijn idee was eigenlijk 1 foto per antwoord, van een spel wat wij vroeger speelde.

Dus nogmaals:

Deze staat hier nog altijd startklaar...

Was dat niet dat ding van die tv show waar je hamsters door die vakjes moest zien te gooien ?

Wiekentkwis_titel.jpg

Pff voor ieder een spel een foto , en dan komt meneer met een sjoelbak die op iedere kinderdagverblijf aanwezig is en er flink gebruik van wordt gemaakt .

Nadeel van nog geen kleinkinderen die je af en toe moet ophalen.
Zelfs zeer oude fisher price modellen zijn legiio aanwezig en dan heb ik het niet over de shell zooi maar over de houten exemplaren.

Hier volop aanwezig en zeer geliefd.

Was dat niet dat ding van die tv show waar je hamsters door die vakjes moest zien te gooien ?
Nee dat was geen sjoelbak, maar een zelfgebouwd ding... die moesten door een soort doolhofje rennen naar die openingen, bak was breder. Weet nog goed dat een van die hamsters Andre van Duin heette. Hahaha... was een leuke show in die tijd. :)
Ah wacht, foto gevonden.
hqdefault.jpg

Dus 1 foto per spel freggel1? Hmmz... Naast de bekenden zoals Monopolie en mens-erger-je-niet speelden wij ook vaker Carriëre.
c0bfd38011b0c246a782f7ac6a3175ccda482b61.jpg

HAKTOLLEN, een stuk hout met een stok en touwtje rond laten draaien

haktol.jpg

Ja @Matrix, ik kom met een sjoelbak, deze staat hier sinds kort weer in de woonkamer na dat deze jaren op zolder heeft gestaan. ;)

Maar ach ik heb er natuurlijk nog eentje:

Hoepelen met een stokje​

Veel hadden we niet nodig om te spelen. Van een oud fietswiel maakte onze vader een hoepel en met een stokje lieten we het ding alle kanten op rollen. Gegarandeerd plezier. Heeft u het nog gedaan?

tegenwoordig hebben de jeugd erg zwaar en het kabinet wil geldt ervoor uittrekken....man man man....

Hoho @edbe, on topic blijven! ;)

Ik plaats er nog 1 bij wat wij vroeger ook deden als ik bij mijn oma was.

Ik ging dan samen met ome Jef naar het bos, hij wist precies de struiken te vinden om daar een tak af te halen en er met zijn mes een fluitje van te maken, fluitjeshout zei dan altijd, en met de terug weg naar oma plukte dan ook nog wilde bramen en zwarte bessen...

En als we niet goed keken, dan kregen we een optetter van de pindraad die om de koeienwei heen gemaakt was. :stupid:

Hola, niet te snel he freggel1, beurt overslaan want jij bent nu 2x achter elkaar geweest,d at mag ook niet. :biggrin: :biggrin:

Dat moet jij tikkie doen of verstoppertje spelen. :biggrin:

Nee hoor balleke stamp!:ROFLMAO:

Ho, @edbe, jij haalt mij de woorden uit mijn mond.

Ik was eigenlijk niet van plan om dat hier te vertellen. :ROFLMAO:

In een indianentent in de garage....

Tumme hoe noem nou zo'n tent weer? Tipi???

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan