Spotify's Car Thing stopt met werken in december 2024!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
35.216
Waarderingsscore
1.164
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Normaal is het niet zo’n probleem dat de productie van een gadget stopt, maar in dit geval betekent het dat alle schermpjes aan het einde van het jaar ook stoppen met werken. Dat je geen muziek meer kunt luisteren als je stopt met betalen voor Spotify is logisch, want dat is een maandelijks abonnement. Maar dit ding is gekocht door mensen met een eenmalige betaling. En nu zijn ze waardeloos geworden.

Je zou zeggen dat het niet zo lastig moet zijn voor een enorm bedrijf als Spotify om de apparaatjes in de lucht te houden. Maar alle mensen die omgerekend 83 euro betaalden, hebben dus niets meer aan het ding.

Na december van dit jaar stoppen de schermpjes met werken en Spotify geeft geen geld terug, zo meldt Jalopnik. Spotify meldt: ‘Wij hebben besloten om te stoppen met Car Thing. Dit betekent dat Car Thing niet meer operationeel zal zijn. Deze beslissing is niet lichtvaardig genomen en we willen u verzekeren dat onze toewijding aan het bieden van een superieure luisterervaring onveranderd blijft.’

De muziekaanbieder probeert de dikke middelvinger nog een positieve draai te geven, door te doen alsof het afscheid emotioneel zwaar valt: ‘Wij erkennen en waarderen ten zeerste de steun en het enthousiasme dat u voor Car Thing heeft getoond. Het was een ongelooflijke reis en we zijn dankbaar voor alle kilometers die we hebben gedeeld.’

@bron: topgear.nl
 
Ik had er nog nooit van gehoord, was dat iets om labels en dergelijke in beeld te brengen?
 
Nee dat was een apparaatje voor in de auto en dan kon je op dat apparaatje Spotify bedienen.
Dat scheen dus 83 euro gekost te hebben, werd dacht ik in 2022 geintroduceerd en nu dus eind dit jaar weer gestopt waarbij ook het apparaat niet meer zal werken.
Ook geen geld terug dus niet bepaald leuk voor de mensen die de gadget gekocht hebben.
 
Binnen twee jaren alweer afgeschreven?
Dat is wel bizar snel en ik vraag me af of dat niet in strijd is met de Europese regelgeving, je mag op consumenten electronica toch uitgaan van een minimale levensduur van 5 jaar?

Geen idee hoor, niet echt mijn gebied, regelgevingen en dergelijke ;)

Ik ben blij met car-play :)
 
Normaal heeft dat spul 2 jaar garantie
Masaal terug sturen met de klacht werkt niet meer en geld terug vragen
 
Ik ben het nog eens specifiek gaan opzoeken. Het werd in 2021 geïntroduceerd en de productie ervan stopte al in 2022. Vanaf 9 december is het niet meer bruikbaar.

Normaal heeft dat spul 2 jaar garantie
Ja normaliter wel, in veel landen zoals Duitsland is dat ook wettelijk verplicht. In Nederland helaas niet, daar is het nog altijd "een redelijke termijn" en enkele dingen hebben nog 1 jaar garantie.
Geen idee hoe dat hier mee is, maar feitelijk is het apparaat niet stuk maar kan niet meer gebruikt worden door uitschakeling van de service. Volgens mij valt dat niet onder garantiebepalingen.
 
De policy is vaak "levenslang". Maar met "levenslang" bedoeld de fabrikant "zolang het voor de fabrikant rendabel is om het apparaat softwarematig in leven te houden".
 
Wat ik begrepen heb is dat het apparaat alleen in de VS via officiële verkopers is verkocht.
 
Ja ik zie het. En die hebben dan minder goede garanties maar kunnen weer sneller een rechtszaak aanspannen.
Vandaar dat Spotify waarschijnlijk al deels de keutel ingetrokken heeft v.w.b. terugbetalen.
Aan Amerikaanse gebruikers dan. Dus weinig kans op Europese gebruikers.
Dat werd eerder niet duidelijk uit het artikel van Topgear. Dus goed dat Tweakers er ook even aandacht aan besteedt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan