Ik heb ook eens zo'n onding gehad, nu een jaar geleden ongeveer.
Adaware zag m niet, en spybot ook niet.
Mijn virusscanner zag wel dat er zaken gebeurden die niet in de haak waren, en kon dat dan ook verwijderen, maar de problemen werden zo niet opgelost.
Ook CWShredder wist er geen raad mee.
Na een paar spontane herstarts was er ineens een buroblad achtergrond die mij de oplossing bood voor het probleem; koop dit en dat pakket !
Nou als moet ik elk onderdeel van de pc eruit slopen en tot as verbranden, maar dat pakket komt er niet op !
Op internet waren er veel klachten te lezen over het aangeraden programma, maar oplossing was steeds een compleet nieuwe install van windhoos.
Niet voor mij, die oplossing.
Aangezien ik niet bang ben het register in te duiken, was dat voor mij de oplossing.
Ik heb elke sleutel in het register bestudeerd om te zien of ik m vertrouwde of niet.
Bij twijfel maakte ik de sleutel onbruikbaar door de waarde met slechts 1 herkenbaar karakter aan te passen.
Op die manier heb ik dus niks gewist, zodat je ook niks waardevols kan kwijtraken.
Na een aantal andere zaken gelijk aangepast te hebben, waarvan de belangrijkste wel is de windows messenger (niet te verwarren met MSN messenger (die er hier trouwens ook niet meer opkomt)) uit te schakelen, kon ik het systeem als hersteld beschouwen.
De sleutels die nog steeds uitgeschakeld waren, heb ik verwijderd.
Vanaf dat moment heb ik elke pagina die door programma's als adaware als niet vertrouwd word aangemerkt, toegevoegd aan mijn virusscanner als verboden site.
Verder heb ik ook alle sites die bepaalde woorden in de link hebben zitten toegevoegd als verboden.
En ook gewoon sites die ik niet meer wil tegenkomen worden geblokt.
Dat werkt erg goed en ik heb dan ook veel minder last van pop ups, rare cookies en ander ongewenste zooi.
Wanneer dit om een of andere reden niet meer mocht werken, heb ik een proxyserver klaarstaan die nog dieper te configureren is.
Ik ben nu dus zogenaamd proactief op dit gebied, waar ik vorig jaar reactief was.