spyware???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Of hoe je het ook noemen wil...

Ik zit nou al een weekje met mijn pc te vechten, want iedere keer bij het opstarten, worden er direct een aantal reclameboodschappen geopend.

Het vreemde vindt ik dat het niet iedere keer dezelfde zijn?

Nu heb ik hierop spybot, adaware, en tweaknow regcleaner er al op los gelaten, en niet 1 keer maar al meerdere keren.

Ook heb ik al een scan gedaan met Norton.

Ik heb nog geen systeemherstel gedaan...

Iedere keer alles wat er gevonden werd, verwijderd, maar of het weg is? Vergeet het maar.

Nou weet ik uit ervaring al dat als je zoiets hebt dat het knap lastig is om het er af te krijgen zonder je pc op laatst te moeten formatteren en weer helemaal opnieuw moet beginnen.

Nou is dus mijn vraag aan jullie: is er nog een ander goed programma wat er voor zorgt dat die "troep" wel van je pc gaat???

En gelijk nog eventjes een ander vraagje erbij: Hoe kwam je nou ook weer precies in je register, zodat ik kan zien of dat er wellicht een regeltje tussen staat wat de bovenstaande programma's vergeten zodat ik het zelf kan verwijderen (op de gok), want eraf gaan zal het, maar liefst wel zonder een format c:.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Freggel,

Zit met hetzelfde probleem, je schrijft overigens dat het niet dezelfde zijn, dat klopt gedeeltelijk, het zijn er een stuk of v15, Eye care, rode oortjes, de telegraaf etc.
Ontzettend irritant, maar krijg het er ook niet af.
Alvorens verbinding te maken krijg ik als ik explorer aanklik al een aanbieding te zien van xpoffer of zoiets dergelijks.

Valerio

Dat bedoel ik nou, ik denk trouwens wel te weten waar ik het vandaan heb gehaald, en dat is tijdens het downloaden van een bestand via kazaa...

Maar eraf krijgen???

Originally posted by freggel1
Dat bedoel ik nou, ik denk trouwens wel te weten waar ik het vandaan heb gehaald, en dat is tijdens het downloaden van een bestand via kazaa...

Maar eraf krijgen???

@Freggel
Inderdaad, nu je het zegt, voorheen maakte ik geen gebruik van Kazaa, sinds een maand of twee pas....

Ga eens kijken of advies van avensis werkt.

Groet,

Valerio

Originally posted by avensis
Ga naar Start, Uitvoeren en dan Regedit.

Avensis

@Avensis,

En dan, ik krijg heel overzicht, maar geen idee wat ik zou weg kunnen halen.

Groet,

Valerio

Als je niet weet waar je mee bezig bent, kun je beter met je handen uit de registry blijven eigenlijk.

Normaliter moet je kijken bij HKey_local_machine dan software->microsoft->windows->currentversion->run en indien aanwezig ook nog bij run_services.

Idem bij Hkey_current_user.

Als je vermeld -welke- schermen opstarten (welke sites) dan zou dat wellicht ook nog wel eens kunnen helpen.
Ik neem aan dat je spybot en adaware ook geupdate hebt.

Let even op met Spybot, de 1.2 versie vind niet meer voldoende en wordt NIET meer geupdate.
Je moet deze dan uninstalleren en de 1.3 versie gaan afhalen. Deze biedt tevens (indien je dat wilt) een residente bescherming.

Je kunt ook het proggie "HijackThis" ff draaien, dan kun je zien wat er allemaal meehobbelt.
Maar ook dan geldt wat BT zegt, als je er geen verstand van hebt, kun je er beter afblijven.

Originally posted by freggel1
Of hoe je het ook noemen wil...

Ik zit nou al een weekje met mijn pc te vechten, want iedere keer bij het opstarten, worden er direct een aantal reclameboodschappen geopend.

Het vreemde vindt ik dat het niet iedere keer dezelfde zijn?

Nu heb ik hierop spybot, adaware, en tweaknow regcleaner er al op los gelaten, en niet 1 keer maar al meerdere keren.

Nou is dus mijn vraag aan jullie: is er nog een ander goed programma wat er voor zorgt dat die "troep" wel van je pc gaat???

En gelijk nog eventjes een ander vraagje erbij: Hoe kwam je nou ook weer precies in je register, zodat ik kan zien of dat er wellicht een regeltje tussen staat wat de bovenstaande programma's vergeten zodat ik het zelf kan verwijderen (op de gok), want eraf gaan zal het, maar liefst wel zonder een format c:.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

ik gebruik hier tuneup2004
oke hij haald ook niet alles er af maar wel veel
je kan je computer er mee optimaliseren
en ook in het regedit en opstart gedeelte komen
met dit progie werkt wel makelijk
hoop dat je er wat aan hebt
groeten humana

Voor degenen die wat meer weten over hoe de pc in elkaar zit, is er ook nog Hijack this
Dit programma word over het algemeen gezien als een zwaar geschut tegen agressieve spyware die je pc overnemen (hi-jacken = kapen).
Het programma gaat er wel vanuit dat je weet waar je mee bezig bent en is dus eigenlijk voor de gevorderde gebruiker bedoeld.
Ga dus niet zomaar wat zitten doen, want voor je het weet ben je meer kwijt dan je lief is.
De waarschuwing van BT is terecht en geldt ook voor dit proggie, maar dit proggie helpt je wel een heel stuk met de ontleding van het register.

De programmeur MERIJN is ook bekend van een ander programmaatje: CWShredder.
Dat proggie is specifiek tegen CoolWebSearch bedoeld en die vertoont wel erg veel van de door jou beschreven trekjes.
CWShredder moet je eigenlijk draaien voordat je hijack this gaat gebruiken, want CWS is hijack this schijnbaar te slim af en zorgt voor een direct stoppen van hijack this wanneer je die laat scannen.
CWS is niet te verwijderen door het simpelweg uit de opstartopties te halen in het register en op andere plaatsen, na een reboot zal het vroeg of laat weer opduiken.

De linkjes zijn niet de offici?le linkjes naar www.merijn.org , omdat die op dit moment niet ter beschikking lijkt te zijn.

Tja ik was er al bang voor dat je beter uit het register kunt blijven, heb net eventjes gekeken, maar inderdaad pffff ga het maar zoeken...

1 dingetje heb ik al wel gevonden en dat is iets wat ik ook al niet van mijn pc wegkreeg, en dat is navisearch, ook al weer zo'n gek iets, wat er op de gewone weg niet af te krijgen was.

De programma's die jullie allen plaatsten ga ik zeker eens proberen, want zoals ik al zei het moet eraf!!!

Want ik vindt niks zo vervelend dat als je, je pc opstart dat je al direct moet beginnen met, de boel weg te klikken (altf4).

Ik heb zelfs vandaag op teletekst gelezen dat macaffee zei dat spam en spyware hun op dit moment meer zorgen baarde dan virussen.

Mijn eigen ervaring met deze rommel is al vaak geweest, dat als ik ergens muziek of iets dergelijks download, of bepaalde pagina's bezoek dat je dan vaak beveiligingswaarschuwingen krijgt en dan ook vaak deze ook in je temporarymap moet instaleren alvorens je kunt gaan downloaden of de site kunt bezoeken.

Al met al is het weer iedere keer knap vervelend, dat je dit iedere keer weer maar oploopt, en weer maar uit moet zien te zoeken hoe je het er weer maar afkrijgt, ik heb het al vaker gezegd, dat ik denk dat heel deze sjit gewoon van Micros..t afkomt om ons aan het kopen te houden?

Jongens alvast bedankt voor de hulp, ik ben benieuwd of dat ik het er weer af ga krijgen, en vooral hoe, want als dat gelukt is dan zet ik het hier wel weg, want ik heb al in de gaten dat ik niet de enige ben. ;)

Dus zie deze................................................................. als een scheldkanonade!

@mas ik heb het zwaardere geschut wat jij zei eventjes losgelaten, en verhip hij vond ook nog eens een 500 "besmette bestanden" alles eraf gegooid, opnieuw opgestart en wat denk je...

http://www9.paypopup.com/hotbar/int2/861.html (klik hier niet op!!! ook al ben je nieuwsgierig!) met deze site begon het weer (op verzoek van BT) .

Intussen zit ik nog op wat andere sites die bij mijn favo's staan en ook daar gaat het nu fout, bij diverse links kom in nu bij Navisearch uit, pffff ik wordt er een beetje moedeloos van, dan is het kraken van een kaartje nog makkelijker :biggrin:

Is er wellicht nog "zwaarder geschut?" want ik heb eigenlijk geen zin om weer een dag achter mijn pc te kruipen om er alles weet op nieuw op te zetten terwijl dit pas gebeurd is?

Is er eigenlijk wel iets wat dit op VOORHAND al tegen houdt?
Want programma's om ??n en ander op te zoeken zijn er zat, maar wat houd het nou tegen zodat je toch nog gewoon het net op kunt zonder dat alles geblokt wordt? Wie zegt me dit?

OK, als je echt radeloos bent doe dan het volgende:

Ga naar: http://www.helpmij.nl/forum/ en meldt je aan (kost niets)

Draai dan HijackThis en sla het resultaat op als log file ( kan geen kwaad en zie je vanzelf in het proggie).

Ga dan naar: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=172491&perpage=20&pagenumber=1

Lees ff het allereerste berichtje ( de spelregels) en ga dan naar het allerlaatste bericht en plaats daar je logfile (staat ook allemaal in die spelregels) en je wordt prima geholpen.

Thanks voor de tip mr blue sky.

Ergens moet inderdaad een oplossing zijn, wellicht daar wel.

Nou schiet me ineens iets te binnen, vorige week had ik een storing bij @home, en toen werd mij gezegd of ik een firewall aan had staan?

Op hun advies uitgezet, maar vergeten terug aan te zetten, nu weer aangezet, en het probleem lijkt vooralsnog voorlopig weer opgelost, de sites proberen nog wel maar lijken er niet meer door te komen, pffffff de boel voortaan toch maar opschrijven en op mijn beeldscherm plakken als ik zoiets verander :biggrin:

Wat ook werkt is spywareblaster, die werkt door middel van een database. Die scant niks maar herkent de spyware op voorhand.
Deze heb ik al een jaar draaien en bevalt me prima.
Dit kun je hier vinden
http://www.javacoolsoftware.com/

Als je verder kijkt op helpmij zie je daar ook informatie over staan en ik moet zeggen je wordt daar goed geholpen.

Ja Spyblaster of Spysweeper werkt ook erg goed alhoewel die geregd moet zijn.

Zoek eens met google op "paypopup spyware" dan moet je eens zien wat je allemaal tegen komt.
Daaronder ook forums waarin dit besproken wordt, schijnt ook niet meteen de gemakkelijkste te zijn om te verwijderen.
Vandaar dat ik ook vroeg hoe ie heette, dan kun je zoeken of het ding bekend is en eventuele verwijderingsmethodes.

Ale tips ten spijt, waarvoor mijn dank trouwens, maar je moet niet denken dat er ook maar eentje tussen zit die dit krijgt opgelost....

Tjonge jongens wat je allemaal niet binnen kunt halen op het www, t?s gewoon triest!

Ik geef het "nog" niet op wat betreft het eraf krijgen van deze sjit, maar of het me lukken gaat ik heb mijn twijfels?

wat je ook nog kan doen is perfect process deze tool is in staat om meer dan 4000 programma.s en 1200 spyware-elementen op te sporen en uit te schakelen.mensen die meer willen weten over welke processen erop de achter grond draaien,zullen ook blij zijn met ditprogramma perfect process laat niet alleen zien welke dit zijn, maar kan u in veel gevallen ook vertellen waarvoor ze dienen.jammer dat deze tool alleen in de engelse taal verkrijgbaar is en nog een tip: als je een venster in je beeld krijg om wat te installeren druk je meestal op nee maar kun je beter
alt+F4 drukken want het gebeurt weleens als je op nee toets dat je toch spyware krijg(slim) perfect process www.veloci.dk

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan