Stalker

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
212
Punten
63
Leeftijd
57
Wie kan mij helpen met een probleem.

Een collega van mij heeft last van een stalker via internet.
Het gebeurd via een emailadres van hotmail het adres is bekend maar dat is natuurlijk niet zijn echte emailadres.

Weet iemand hoe ik nu zijn echte emailadres kan achterhalen of hoe ik zijn ipadres kan opsporen. Waarschijlijk is het een andere collega maar dit weet ze niet zeker.

Alvast bedankt,

;)
Nr.10

Trek de headers eens uit de email. In 95% van de gevallen kun je gewoon het ip adres uit de headers halen, ook als iemand je via hotmail een maitje stuurt.

Klinkt goed,

maar hoe moet ik dit doen?

Ik heb begrepen dat als je het IP adres heb dat je globaal kan kijken in welke regio dit IP adres vandaan komt?

Klopt dit ook?

Weet je toevallig hoe dit moet?

Weer bedankt.

;)
Nr.10

@Nummer10, als je op het adres gaat staan of naam van de ontvanger in je postvak in, klik daar dan maar eens op met je rechtermuis, dan krijg je een hele lijst met mogelijkheden te zien, als laatste "Eigenschappen"

Als je daar op klikt dan krijg je een tablad te zien waar algemeen staat en Details, kijk maar eens bij details, daar zie je alle gegevens van de verzender en ontvanger!

Klik ook maar eens op "bron van bericht", dit is wat Black Tiger in zijn schrijven bedoeld. ;)

Probeer dit maar eens met een email die jij ontvangen hebt.

Succes met het vernietigen van de stalker.

Ik heb begrepen dat als je het IP adres heb dat je globaal kan kijken in welke regio dit IP adres vandaan komt?
Neen. Dat is wel het geval bij @home abonnee's. Maar bij de meeste andere providers staat er geen plaatsaanduiding in de hostnaam.

Doch met een ip adres kun je wel de provider achterhalen en deze evt. een abuse mail sturen.
Verder kun je andere leuke dingen doen zoals poortscans op de betreffende pc etc.

vaak staat de provider er ook bij altans bij provider waar ik bij zit wel.

Black Tiger zei:
Verder kun je andere leuke dingen doen zoals poortscans op de betreffende pc etc.

Als de persoon een firewall heeft, kom je toch ook niks te weten?
of heb ik ut mis ?

Een heel andere manier die het probleem heel anders benadert:

Stel in dat mail van deze afzender direct verwijderd wordt. Vaak kan je dit bij het webmailaccount doen wat providers leveren. Dat werkt ook als je de mail zelf ophaalt met outlook of wat-dan-ook. Voordat je de mail ophaalt is deze dan namelijk al verdwenen. Mogelijk kan je het ook in een andere folder terecht laten komen, voor als je eigenlijk toch heel benieuwd bent wat je stalker allemaal mailt.

Ook leuk: eerst de rule opstellen dat het bericht automatisch naar de stalker toe geforward wordt. En als 2e rule dat de mail verwijderd wordt. Dan stalk je lekker terug. :)

Kerstkonijn zei:
Ook leuk: eerst de rule opstellen dat het bericht automatisch naar de stalker toe geforward wordt. En als 2e rule dat de mail verwijderd wordt. Dan stalk je lekker terug. :)

Heeee'' Die mot ik onthouden
deze kende ik nog niet. :lol:

dat zijn pas leuke tip's.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan