start niet door

D

doodi

na in de bestand modus te hebben gezeten en misschien iets verkeerd gedaan start de box niet meer op wat kan het zijn wij hebben een dreambox7000

Heb je hem al helemaal van de stroom afgehaald?

Stekker er even een seconde of 10 eruit, en daarna nog eens proberen.

ja alles al gedaan maar alles is weg ik denk de harde schijf kapot of de usb stick

Lijkt me stug, jullie image staat op de flash, en de var op de stick volgens mij, dus de HD zal waarschijnlijk niet stuk zijn...

Op dit moment heb ik weinig tijd ivm Het Bloemencorso hier, anders zou ik zeggen we kijken ff. ;)

Dat is een bekend probleem.
Met de bestands modus ga je dus de harde schijf aanspreken.
Om een of andere reden gaat er dan iets fout, en ik vermoed daar de voeding in je dream 7000, ook al heb je er een met aangepaste voeding.
Ik heb er zo ook een, en zie hetzelfde gebeuren.
Ik heb dat probleem niet meer wanneer ik gebruik maak van een externe voeding, en vandaar dat ik daar ook naar durf te wijzen.

Ik kan wel het probleem oplossen als ik de gewone voeding gebruik.
Wanneer ik de spanning er af heb gehad, dan wacht ik gewoon een tijd totdat de receiver gedaan zou moeten hebben wat ie moet doen.
Daarna lijkt er niets meer te gebeuren, maar dan kun je wel de afstandsbediening gebruiken.

Wanneer ik de HD dan gebruikt heb en terug wil naar tv modus (of whatever), dan doe ik het volgende (dus ook als de box zojuist helemaal gestart is maar in het opstart-flash scherm blijft hangen):

Ik ga naar het menu, dat verschijnt gewoon.
Ik ga naar instellingen.
Ik ga naar satellieten en transponders.
Ik ga naar signaalmeting en zie dat er geen signaal is.
Daar kies ik een andere satelliet dan degene waar ik nu op sta.
En ik kies een andere transponder, liefst eentje die ook een andere polariteit heeft.
Ik kies weer de juiste satelliet en een mooie transponder (maakt verder niet zoveel uit).
Nu slaan ineens de balkjes voor signaal-ruis verhouding (SNR) en AGC uit; er is weer signaal.

Ik verlaat het menu met de exit knop totdat ik weer gewoon op tv uitkom.
Nu kies ik met pijltje links of rechts (naast de 0) een ander programma.
Je kan ook gewoon een programmanummer kiezen.

Bij mij heb ik dan weer gewoon beeld en kan ik de dream weer gebruiken.
Totdat ik de HD weer gebruik natuurlijk, dan moet ik na gebruik de hele truuk nogmaals uithalen.

Wat ik vermoed dat er hier gebeurt, is volgende:
Ik heb een dikke 7200 toeren HD.
Het is bekend dat die lekker aan de stroom lurken.
Vermoedelijk crasht er hierdoor iets in het tuner blikkie (heeft een eigen "processortje" ), met genoemd resultaat als gevolg.
De HD gaat even draaien tijdens opstarten (en word ook aangesproken door de dream tijdens dat starten) dus daarom kan dat ook tijdens het opstarten dit probleem veroorzaken.

Probeer even of deze handelswijze je ook weer verder laat werken met je box, ben ik wel benieuwd naar.

Oh ja: Ik gebruik al tijden PLi®

dank je wel ikgebruik nu gemini maar er is een kennis langs geweest en heeft de usb eruit gehaald die laat ik morgen even testen niewe cam er in en hij draait weer mmar ik ben blij met jouw antwoord hou het in de gaten voor de volgende keer

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan