Startersvragen DM7025 en TVV en multiboot.

R

Rytec

Hallo @all,

Ik lees hier heel veel positieve dingen.

Ik had eerst een Philips box, ik heb een Maxplus2100 en heb nu een Dreambox 7025 besteld, verwacht die volgende week hier in huis te hebben.

Ik vond de eerste vraag van Bertk héél interessant maar hij is nu net al een stapje verder dan ik.

Ook voor mij is zo'n dreambox compleet een nieuwe uitdaging.

Ik heb momenteel een TVV en CD kaart in m'n Maxplus zitten en wil deze in ieder geval graag werkend hebben in het begin van mijn ontdekkingsreis met m'n droomdoos.

Waarmee moet ik beginnen als ik het kastje aangesloten heb op m'n schotel en netwerk?

Welke programma moet ik eerst gebruiken met welke firmware en welke softcam om in ieder geval al beeld te hebben op die zenders?

Hoi Rytec, welkom op Satellite Fun!

De Gemini firmware voor de 7025 schijnt erg goed te lopen. Als je daar CCcamd als softcam gebruikt zou je feitelijk ook meteen al beeld moeten krijgen op in elk geval de CD kaart en vermoedelijk ook de TVV kaart al weet ik deze laatte niet 100% zeker.

CD in elk geval wel.

Dank je voor het onthaal.

Laat ik me dan reeds voorbereiden op Gemini en CCcamd.

wat doe ik eerst al ik hem aangesloten heb en welk programma gebruik ik en in welke volgorde flash je zo'n doos? hoeveel en welke bestanden moet je flashen om hem werkend te krijgen?

De uitleg hoe je hem het beste kunt flashen staat hier:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9719

Daarbij ga ik er van uit dat je hem aan een router hebt aangesloten die automatisch een ip adres uitdeelt.

Het is in feite een eenvoudige procedure als je deze aanwijzingen volgt en het betreft maar 1 bestand.

Wat je ook alvast kunt doen is uit onze downloadsectie het bestand "dreamboxedit" downloaden. Daarmee kun je later evt. een gedownloade settingslijst naar je Dreambox uploaden, gaat via het netwerk dus erg gemakkelijk.

Als je Dreambox de nieuwe firmware heeft en een goede settingslijst en je verder de zaken goed ingesteld hebt dan kun je via de afstandsbediening gewoon CCcamd downloaden en installeren via addons en dan cam.

Daarna kun je dan ook nog via addons en cam-config de cccamd configuratiefile downloaden naar je Dreambox.

Deze komen automatisch in de juiste directory's te staan dus feitelijk valt het allemaal reuze mee.

Dank je voor de info, van zodra ik hem heb probeer ik dit uit.

Nog een vraagje, je zegt dat je de box uit en aan moet zetten om te kunnen flashen. Is het dan niet zo dat tijdens normaal bedrijf (tijdens het normale gebruik) je deze niet via het netwerk kunt bereiken dan om bijvoorbeeld een kanalenlijst te uploaden of dergelijke? Moet je dan iedere keer hem uit en aanzetten en die knop ingedrukt houden?

Nee hoor, dat valt wel mee.

Om 'm van andere firmware te voorzien, moet bijna het gehele geheugen worden herschreven (niet helemaal waar maar het dekt wel de lading).

Dat lukt natuurlijk niet als het gehele OS draait.

Zie het maar als je pc opstarten met de windhoos (of linux of whatever) CD in de drive.

Tijdens dit opstarten kijkt je pc eerst even of ie niet een alternatief OS van de CD moet halen.

De receiver kijkt hier naar via de netwerk aansluiting en / of de seriële poort.

Wanneer je de kanalenlijst vervangt, hoeft het OS niet plat, want dat neemt lang niet zoveel geheugen in.

Wel moet je de ontvanger vertellen dat ie ook echt de nieuwe kanalenlijst in het werkgeheugen moet laden (of je ontvanger opnieuw opstarten wat op hetzelfde neerkomt).

Je box is dus gewoon bereikbaar via het netwerk (als alles goed is ingesteld natuurlijk) tijdens normaal gebruik.

Alleen als je iets speciaals wil moet je 'm dus op de beschreven manier herstarten.

Sommige ontvangers laten het verkregen IP adres op het display zien als je 'm opstart met bepaalde knoppen ingedrukt.

Dat is wel handig om te weten wanneer je 'm via zijn IP adres wil bereiken natuurlijk...

Alleen als je iets speciaals wil moet je 'm dus op de beschreven manier herstarten.
Om precies te zijn eigenlijk bijna alleen als je er nieuwe firmware in wilt zetten.

Nu nog even iets over dat Barry Allen gebeuren en meerdere images op een USB stick bijvoorbeeld.

Is er hierover ergens een goede thread hoe je dit allemaal moet installeren? in welke volgorde, etc?

hallo jongens, ik krijg cd+ en TVV in de smartcardreaders niet aan de praat

ik heb in enigma2 ook al de cccam 1.7.1 gedownload en ook de config en hij zegt dat die goed zijn gelukt maar nog geen beeld op die zenders.

Welke Image gebruik je.

hallo jongens, ik krijg cd+ en TVV in de smartcardreaders niet aan de praatik heb in enigma2 ook al de cccam 1.7.1 gedownload en ook de config en hij zegt dat die goed zijn gelukt maar nog geen beeld op die zenders.
ik heb ze aan de praat maar ik snap nog niet hoe exact ????

hoe krijg ik baby tv en de orf, etc aan de praat?

Werd toch wat veel in de thread van BertK, daarom heb ik hier even een aparte thread van gemaakt, verder niet erg maar dan weet men waarop het opeens apart staat.:)

Geen idee hoe het verder zit overigens met baby tv en orf.

Ga naar het blue panel > Kies met 'Selected Camd (left, right)' CCcam 1.71 > Ga naar 'Start/Restart Camd' > Druk op OK en de CCcam start op.

ik heb er een andere kanalenlijst ingedaan en nu blijft de dreambox na het starten op het gemini logo staan.
Dan "ziet" hij iets niet, druk eens op het pijltje naar boven waarmee je normaal in de zaplijst komt, en dan opnieuw boeket kiezen.

Hoe vertel je de box waar hij een kanalenlijst moet vinden?

als je een nieuwe image erop zet moet je dan ook de tuners iedere keer laten zoeken naar kanalen?

Je kan diverse kanalenlijsten vinden onder de blauwe knop, dan addons en download en install en dan settings.

Wat je ook kunt doen is hier een settingslijst downloaden op ons forum en dan met Dreamboxedit er in zetten.

Over het algemeen na het er op zetten van een nieuw image, ben je die kanalenlijst kwijt en moet er een nieuwe op.

Steeds laten zoeken duurt erg lang, dus gaat het vele malen sneller en een stuk gemakkelijker met dreamboxedit (ook hier te downloaden).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan