Steamen naar 2e TV vanuit Dreambox

H

heindejonge

Ik heb een dreambox DM800HD met een TV op de begane grond. De Dreambox is aangesloten op de TV op de BG uiteraard en op het ethernet LAN die door het hele huis loopt.
Ik heb een nieuwe TV voor de slaapkamer gekocht en wel de Samsung Class 6430 SmartTV
met ook een ethernet aansluiting op het LAN en een coax aansluiting voor deze TV.
Het lukt niet om Webcontrol te gebruiken vanuit m'n 2e TV. Op een PC of Mac lukt dit uiteraard wel. Het is een fomat probleem denk ik.

Wie weet hoe ik kan streamen vanuit m'n Dreambox via het LAN naar m'n tweede TV?

Oops, we hebben er niet veel verstand van een 2e TV en alleen maar LAN.
Met welk prg kijk je via de PCof MAC dan, mogelijk met VLC.
Op je TV zal geen VLC zitten.
We nemen aan dat je wel verbinding hebt via LAN opje 2e TV en de dm8000hd

eendenteam;215677 zei:
Oops, we hebben er niet veel verstand van een 2e TV en alleen maar LAN.
Met welk prg kijk je via de PCof MAC dan, mogelijk met VLC.
Op je TV zal geen VLC zitten.
We nemen aan dat je wel verbinding hebt via LAN opje 2e TV en de dm8000hd

Ik heb inderdaad een fast Ethernet connectie tussen DM800 en de TV via een switch.
Op m'n Mac kijk ik inderdaad met VLC. Maar dat zit niet op de samsung TV.
Als ik inlog met het IP adres op de dreambox krijg ik wel 't Web control menu . Als ik
dan de PC icon in Web control selecteer komt hij met een melding dat hij het format niet ondersteund.

(Ik heb wel eens gehoord dat een Apple 2G TV zou kunnen helpen,echter als ik deze aanschaf en werkt niet ben ik weer 125 lichter)

gr, Hein

Mijn eerste posting ging fout :)

Direkt sharen met je Dreambox naar je TV zal wel moeilijk worden denk ik.
Als jouw TV het ondersteund zou je Samsung PC Share Manager kunnen installeren zodat je bestanden kan sharen vanaf je PC.

Als je nu jouw harde schijf van je PC mount en deze gebruikt om op te nemen dan kan je misschien via Samsung PC Share het bestand met je 2de TV bekijken.
Omslachtig maar misschien dat het zo wel lukt.

Grt. Parabolica.

parabolica;215689 zei:
Mijn eerste posting ging fout :)

Direkt sharen met je Dreambox naar je TV zal wel moeilijk worden denk ik.
Als jouw TV het ondersteund zou je Samsung PC Share Manager kunnen installeren zodat je bestanden kan sharen vanaf je PC.

Als je nu jouw harde schijf van je PC mount en deze gebruikt om op te nemen dan kan je misschien via Samsung PC Share het bestand met je 2de TV bekijken.
Omslachtig maar misschien dat het zo wel lukt.

Grt. Parabolica.

Hallo Parabolica,

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens gaan experimenteren met de PC Share Manager (ik gebruik alleen maar Mac overigens). Ik kom erop terug.

gr, Hein

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan