Steeds herstarten bij netwerk wijziging in XP?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.288
Punten
113
Leeftijd
61
Normaliter bij Windows XP als je iets bij de netwerk eigenschappen wijzigt, bijv. ip adressen op automatisch zet, of van automatisch naar statisch zet. Dan hoef je (in tegenstelling tot 95/98/ME) niet opnieuw te starten en werkt alles prima.

Sinds nu toch wel enige tijd, is het bij mij dat ik wel steeds herstarten moet hetgeen eerst niet het geval was.
Een oorzaak hiervan kan ik niet zo vlug vinden, maar ik had het wel graag weer zo terug dat ik niet meer hoef op te starten bij dit soort kleine wijzigingen.
LSPFix (zelfde als winsock fix) geeft geen problemen aan.

Wel is het zo dat als ik statisch een ip adres instel, windows aangeeft dat dit ip adres al ingesteld is voor een voorheen geinstalleerde Realtek kaart (die er nu niet meer in zit) en of ik een ander ip wens te kiezen. Als ik dan gewoon nee klik kan ik het gewenst ip gewoon gebruiken en alles werkt verder ook perfekt.

Alleen vraag ik me af of er een methode is om die oude Realtek gegevens te verwijderen, het meeste kon ik nu uit de registry halen, maar een paar blijven er nog staan en bij een poging die te verwijderen komt er te staan "fout bij verwijderen van registersleutel" en lukt het niet om deze te verwijderen.

Doch dat is van later zorg, maar als iemand weet hoe je dat er uit krijgt zonder de oude kaart terug in de pc te stoppen en dan deze via hardware en "installatie ongedaan maken", dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Het liefst zou ik echter weten hoe ik het gefixed krijgt dat windows niet steeds weer voor elke wijziging van de netwerkeigenschappen opnieuw wenst op te starten.

Iemand enig idee?

Do it with suse, haha!
Maar nu serieus dan!
In w2k moet ik ook elke keer als ik iets aan TCP/IP bv IP adressen verander rebooten.
You must restart etc, etc.
En ik vroeg me ook af waar die flauwekul nou voor nodig is.
Dit kun je toch wel een vette bug noemen.
Ik heb het echter steeds gezien als iets "what you have to take as it is"!
Grtz.

@blacktiger: al geprobeerd via een dosscherm

Start => Uitvoeren (Run) => tik in: cmd en druk op enter
tik in: ipconfig /release
en dan ipconfig/renew

wellicht helpt het

Eendenteam dat verklaart nog niet zijn probleem dat hij moet rebooten na een ip wisseling.

Waar ik echter aan zit te denken dat dit iets van de beveiliging zou kunnen zijn AVG pro met firewall , Zonealarm pro en Panda kennen ook zulke fratsen.

@Kilroy, haha, en dan mijn games missen zeker.:)
Overigens is het me bekend dat dit in 2k ook nog "normaal" is, maar in XP dus niet. En ik ben ook niet van plan het zo te laten eigenlijk want voorheen heeft het ook zonder rebooten gewerkt, dus ergens moet er toch een oplossing zijn.

@Eendenteam, dat commando is om ip adressen te verversen, en heeft derhalve eigenlijk niet met mijn probleem te maken. Ik heb geen ip probleem ik heb een probleem dat die pc bij elke wijziging (bijv. van statisch naar dynamisch of omgedraait) steeds wenst te rebooten en da's afwijkend gedrag voor XP, is vroeger nooit zo geweest.

@Wizzard: nope, ook niet, ik draai geen firewall op m'n XP, en heb NOD32 als virusscanner, doch die is de oorzaak ook niet.
Het is echt iets een probleempje in windows zelf.

Deze week was bijv. iemand met een router hier die dhcp aan had staan. Ik dus netjes de zooi omgezet naar automatisch en toch maar herstart. Bleek dat mijn pc geen ip adres wenste te krijgen van die router.
Waarom ben ik ook achter. Met ipconfig /all kon ik zie dat hij geen ip had, maar 192.168.1.1 als dhcp server weergaf, terwijl de router 192.168.5.1 en voordien 192.168.0.1 had.
Hersteloptie (bij eigenschappen van lan verbinding) lukte ook niet want windows was van mening dat hij niet iets kon herstellen omdat er geen ip adres verkregen was.:)

Met vaste ip's werkt het verder overigens goed, maar ergens zit daar iets fout en ik krijg er geen vinger achter. Geheid dat dit ook de reboots veroorzaakt.

Nou, "normaal" kan ik het niet noemen dat een OS moet rebooten!
En eerdere windowz versies hadden toch echt een reboot ziekte omdat die voor elke scheet moesten rebooten, haha!
Maar goed, hou ons op de hoogte als je de noot gekraakt hebt.
Heel interessant te weten waar het zat.
Wellicht heb je er bij w2k ook iets aan.
Grtz.

Nja, als het bij windows 95, 98, 98se, ME en 2K gebruikelijk is, mag je het toch wel normaal noemen mijns inziens.
Alleen Linux (en misschien ook Mac maar daar weet ik niks van) hoeft dat niet en XP dus eigenlijk ook niet.
Bij de vorige winflut versies was het inderdaad wel wat heel erg veel van het goede, voor elke scheet inderdaad. Pfffff.:)

Maar ik zal sowieso laten weten waar het zat. Het moet ergens niet lekker zitten bij me aangezien m'n pc van een router ook niet meer automatisch een ip wenste te krijgen en zelfs van winflut zelf geen time-out 169.254 ip meer kreeg.

Bij 2K zul je er niets aan hebben, die moet ook rebooten voor zover ik dat begrepen heb. Maar mocht ik de oplossing vinden zal ik hem zeker plaatsen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan