sterkte en kwaliteit

J

jerry1

hallo allemaal

op gebied van ontvangst wat is sterkte horizontaal of verticaal,dank bij voorbaat voor jullie antwoord

Ik snap je vraag niet goed, wil je nu weten wat of horizontaal of vertikaal een sterker signaal afgeeft, of wil je weten wat signaalsterkte voor iets is?

ik bedoel met de ontvangst bar met je receiver wat is sterktebalk en wat is kwaliteitebalk

bij een schotel uitrichten is sterkte verticaal en kwaliteit horizontaal,of is het anders om

Jerry1,
sterkte en kwaliteit hebben totaal niets met Horizontaal/Vertikaal te maken.
Sterkte zegt iets over hoe krachtig het door de transponder uitgezonden signaal op jouw schotel ontvangen wordt.
Deze indikator is echter niet zo belangrijk, veel belangrijker is de strekte van het signaal.

Horizontaal/Vertikaal zijn uitzend normen die het mogelijk maken op ??n en dezelfde frequentie meer signalen uit te zenden.

Avensis

Als aanvulling: je frequentie word dus weergegeven. Aangezien een frequentie ofwel horizontaal ofwel verticaal is, zul je daar waarschijnlijk ook een balk zien, afhankelijk van je ontvanger.

Avensis heeft daarbij gelijk, hoe sterker het signaal, hoe beter het is, over het algemeen heeft dat tot gevolg als je ook een balk hebt die uitslaat bij de frequentie, dat deze ook verder zal uitslaan.
Maar inderdaad heeft horizontaal of verticaal niets met signaalsterkte te maken zoals Avensis al zei.

ik dank jullie voor het antwoord en hoop jullie ook eens van dienst te kunnen zijn

Originally posted by avensis
Jerry1,
sterkte en kwaliteit hebben totaal niets met Horizontaal/Vertikaal te maken.
Sterkte zegt iets over hoe krachtig het door de transponder uitgezonden signaal op jouw schotel ontvangen wordt.
Deze indikator is echter niet zo belangrijk, veel belangrijker is de strekte van het signaal.

Horizontaal/Vertikaal zijn uitzend normen die het mogelijk maken op ??n en dezelfde frequentie meer signalen uit te zenden.

Avensis

Even een verbetering. Viel met net pas op dat deze zin niet 100% juist is

Deze indikator is echter niet zo belangrijk, veel belangrijker is de KWALITEIT van het signaal.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan