Stoppen met de staatsloterij, of wat voor loterij dan ook!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
686
Punten
113
Leeftijd
59
Ik speel al jaren mee met de staatsloterij, en heb ook al meegespeeld met de zuidduitste klasseloterij, de bankgiroloterij, vriendenloterij, postcodeloterij, en veel verschillende krasloten!

Ik doe dit vanaf mijn 16de en ben over een paar dagen 57!

Nog nooit 1 fatsoenlijke prijs gewonnen, buiten wat kaarten voor 1 of ander attractiepark ver van mijn bed met de vriendenloterij. [ Ik heb deze kaarten toen verstuurd naar 1 of andere Matrix]

Onder het mom dat de kans dat je iets wint erg klein is, ga ik er toch maar eens mee stoppen denk ik.

1 op de 7.000.000?

Dit jaar is de staatsloterij duurder geworden, ik speel al een aantal jaren mee met een straatje vijfjes, dit was sinds kort nog €35 per maand, maar ze zeggen dat ze de prijzenpot verhoogt hebben, dus het gaat nu €40,- maand kosten!

Ik waag graag een gokje, maar we zijn nu 2 maanden in 2022, en ik heb al €80,- voor die vijfjes betaald, en maar liefst €30,- gewonnen.....

Dit is dus een verlies van €50,- in 2 maanden, dus ik stop er mee nadat de buit van de dag voorbij is.

Ah wordt je een keer wakker?
Een vriend van me speelt al vele jaren, zeker 20 jaar mee in allerlei loterijen, ook die zuidduitse en de europese loterij, kostte honderden euri per maand.
Die had hij dan wel dus zo vreselijk was dat niet. Het meeste wat hij ooit gewonnen heeft al die jaren was 350 euro. Verlies in al die jaren, enkele tienduizenden. Je moet gewoon buitengewoon geluk hebben.
Mijn moeder heeft ook dik 25 jaar mee gespeeld met de staatsloterij, altijd een heel lot gekocht nooit meer dan 30 gulden gewonnen. Enkele keren 25 gulden en daar kon ze dan een nieuw lot van kopen. Verlies in al die jaren, enkele duizenden guldens.

Mijn oma zei altijd... als je voor een dubbeltje geboren bent.... en ik vul dat graag aan met "dan moet je enorm veel geluk hebben om een dikke prijs in de loterij te winnen".

Inderdaad met de vriendenloterij maak je nog meer kans iets te winnen.

Mijn vrouw doet mee aan de postcodeloterij.
Ook nog nooit wat gewonnen. Maar ze vindt het lullig als de buren wel wat winnen en wij niet.

Als je een postcode lot hebt mag je per dag per lot online een dealnodeal spelletje spelen. Je kiest uit 24 koffers een koffer en vervolgens streep je de overige koffers weg. Steeds krijg je een bankvoorstel en kunt beslissen deal of nodeal. Het zijn fictieve bedragen en het is de bedoeling zoveel mogelijk geld als deal te nemen. Je kunt kleine geldprijsjes winnen en wordt dan op je rekening gestort.

Mijn vrouw doet dat en heeft via dat gratis aan een lot verbonden spelletje al ruim 30€ binnen geschraapt.
Verder is het of een pak ijs en laatst een paar chocoloneli repen.

Van mij mag ze, onder voorwaarde dat wat ze aan loterijen uitgeeft ook doneert aan goede doelen , dat remt ook.

Aan de ene kant heb je gelijk Dr.Z maar aan de andere kant worden er door de loterijen gigantisch veel goede.doelen gesteund.
En het spreekwoord
Beter een ons geluk dan een pond wijsheid.

Ik heb 40 jaar geleden 3 keer een staatslot gekocht en won één keer FL 400,- en daarna nooit meer een staatslot gekocht.

Maar mijn zus en haar vriend die niks hadden op de nodige lol na dan, die wonnen samen fl.100.500,- en zijn daarna gelijk getrouwd. :)

Een goede vriendin van mijn zus won later FL 10.000,- en kocht er staatsloten voor terug en verloor bijna alles op wat kleine bedragen na.

Wie kan de lopende band nog herinneren van Mies Bouwman waar een TV of koffieapparaat voorbij kwam en men een gat in de lucht sprong van blijdschap als zij die wonnen? Nu valt er 10 miljoen of meer en kan er nog net een glimlach vanaf.

Nu valt er 10 miljoen of meer en kan er nog net een glimlach vanaf.
Vrij logisch, het koffiezet apparaat bij Mies was gratis in een quiz, dat behoefde geen inzet. En je had altijd wel een prijs.
Nu is de inzet veelal vele malen meer in de loop der jaren en win je niks.

..tien miljoen? is dat alles? Nou, daarvoor ga ik geen loten kopen... Als de prijs tegenwoordig een handje vol zakgeld is...tsss

Ik heb het ook 1 keer gehoord. Een ex-collega van mij had net een huis gekocht en won vrij kort daarna 250.000,- guldens....

Er was ook nog een andere loterij dat via 1 of ander boekje liep waar je prijzen mee kon winnen, readers digest was dat volgens mij, en daar heb ik ook 1 prijs van gezien die hier in de buurt gevallen was, toen 10:000,- gulden.

Maar verder ???

Rap mee stoppen.

Ooit had ik bedacht dat het "roulettesysteem" wel eens zou kunnen werken bij de staatsloterij.
Het verhaal wil dat je met roulette het beste kunt gokken op rood of op zwart, omdat de kans op winnen het hoogst is. Gokken op een getal geeft een sterk lagere winkans.
Dus, ik koop telkens 5 loten met op het einde opvolgende even of oneven nummers en dat werkte. Altijd prijs en steenvast altijd iets meer geld terug dan de inleg.
Loten met 1,3,5,7,9 of 2,4,6,8,0 op het eind dus..
...maar toen kwam de crisis in dit land en de staatloterij begon te klooien met de winkansen, iets wat nog in het nieuws is geweest en dat onverkochte loten ook meegetrokken worden. (dit gebeurt nog steeds trouwens)
De roulette truc werkt niet meer vanwege de valse trekkingen.

Laatst bewerkt:
Mijn moeder nam ook altijd oneven cijfers maar dat is dus lang geleden dat die nog met enige regelmaat haar eigen inleg terug won. Als jij altijd prijs had dan heb je wel geluk gehad. Geluk met geld is geen geluk in de liefde zeggen ze.
Ben je LW nog wel eens tegen gekomen? :biggrin:

Nou, die stelling klopt wel! Voorheen strandde ik van de ene k-relatie in de andere en had ik bergen geld!
..anno nu is het andersom. :ROFLMAO:
..ehm, LW? Help even, met de leeftijd gaat het geheugen verkeerde adresseringen aanspreken.. :bekje:

Ooit een keer iets gelezen, dat je met roulette op een kruis moet staan dus op 4 getallen (hoog/laag) dit volhouden dat er iets op het kruis valt, valt het niet dan verdubbelen net zolang dat hij wel op het kruis valt. Ik heb het geprobeerd met een overtocht naar Engeland met niet veel geld 10 €uro en ik ging maar huis met €1250.
Kreeg een formuliertje mee toen ik van de boot af ging dat ik het gewonnen had. Was toch een grappig bedrijfsuitje. 😉

..ehm, LW? Help even, met de leeftijd gaat het geheugen verkeerde adresseringen aanspreken.. :bekje:
Eens zien... hoe zeg ik dat zo verdekt mogelijk... :cool: Een bepaald iemand die een ander iemand had meegenomen naar een BBQ in een bos. :biggrin:

en telkens tv reclame over VL en altijd won ik 10 euro Hema kaart,
voor de kerst opgezegd.

Deze maand voor de laatste keer meegedaan, weer €40,- ingelegd, en maar liefst een prijs!!!

€10,-

Status, 3 maanden a €40,- dus €120,- betaald.

De gewonnen prijzen: €40,-???

Ik ben blij dat ik met deze [bedriegerij] gestopt ben, heb nu €480,- per jaar meer te besteden, buiten de zgn trekkingen waar er een maandsalaris mee te winnen is.

Helaas wordt nu voor degenen die nog wel meespelen de pot iets kleiner, want ik haak af.

@ M, LW was die dame uit de "paardenclub" die satvriend André hiermee naar toe genomen had op de satbbq.

B.

Juist!! Dr.Z. had het inmiddels al door, alleen waren we de naam kwijt, André dus. Wat was zijn alias ook alweer? Hoe zou 't met hem zijn? Al lang niets meer van gezien of gehoord. Jij Boets?

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan