Storing astrasatelliet ?

E

evaellenjoan

Hallo, ben nieuw hier en weet niet goed waar ik deze vraag stellen kan vandaar...

Ik woon in de prov. Alicante in Spanje en ben dus genoodzaakt te werken met verschillende schotels en toebehoren om de gewenste programma's te kunnen bekijken.

Sedert ongeveer een week heb ik nu en dan ineens pannes op de astrasatelliet en is er 0% ontvangst en enkele minuten later terug 99%.

Hier zeggen ze dat het door 't weer komt...

Iemand iets gehoord van problemen bij satelliet of ligt het probleem ergens anders.

P.S. schotel staat correct !

Dank voor alle nuttige tips.

Mvg,

Eva

Wellicht dat hier ook je teletekstprobleem door veroorzaakt wordt.

Wisselend 0 en 99% kan wel veroorzaakt door weersomstandigheden, maar als het plotseling omslaat zo van de ene minuut op de andere, dan lijkt het me eerder ergens anders aan te liggen.

In dat geval kun je denken aan zaken zoals een defecte LNB, de spanning naar de LNB die vanaf de ontvanger komt kan gebreken vertonen, het kan echter ook zijn dat in de kabel of een plug buiten vocht is binnengekomen of dat de diseqc schakelaar (als je die hebt hangen) problemen geeft.

Kortom, dit kan dus allerlei oorzaken hebben. Misschien dat onze technische man Mas3 of een ander technisch iemand hier, wat specifieker kan worden zodat je bepaalde dingen kunt testen om te kunnen bepalen waar het probleem zich precies bevindt.

Mijns inziens is het dan ook het beste om eerst dit probleem op te lossen en daarna nog eens naar de teletekst te kijken, omdat het zoals gezegd heel goed kan zijn dat die problemen met elkaar samenhangen en als dit opgelost is de teletekst het ook weer goed doet.

Alvast succes gewenst!

Ahzo. Nouja, ik zag net in de telekstposting het merk en type, dus we zullen eens zien of we daar wat meer informatie over kunnen opvissen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan