Streamen van PC naar Dream 7000

D

Djake

Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje bezig om via VLC te streamen van mijn PC naar de Dream 7000.
Het doel is om een b.v. film met .avi extensie te streamen naar mij Dreambox.

Het lijkt mij makkelijker en sneller dan te converteren en naar de HD in de dream te uppen.

Maar het lijkt makkelijker dan het is want ik krijg het niet werkend.. :-(

Is wat ik wel eigenlijk wel mogelijk en zo ja heeft iemand voor mij een oplossing ??

Alvast bedankt voor het meedenken !

Mvg.

Djake

Het is mogelijk :)

Korte handleiding :

- Laatste PLi installeren op je Dreambox
- VideoLan 0.84a installeren op pc (geen andere versies, die werken niet)
- Shortcut van videolan aanpassen op je bureaublad van je pc en er dit inzetten
"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --extraintf=http
- VLC plugin installeren in de laatste PLi (onder de blauwe knop te downloaden)
- movieplayer.xml aanpassen die na het installeren van de VLC plug in op je dreambox staat in /var/tuxbox/config met uw ip van de pc en de startdir aangeven (directory waar de films staan op je pc)
- VideoLan Shortcut starten op de pc

Je kan nu met de VLC plugin browsen op jouw pc en daar de avi of mpeg of om het even wat kiezen en starten.
Even wachten en je hebt beeld op de tv.

Dank je voor de info, ik heb al zwart beeld en een melding van de dreambox "unknown service" maar dat is al meer dan ik eerst had :). Zijn er eventueel nog andere instellingen die ik zou moeten wijzigen ?

P.s. de DVD speler ziet hij ook en wil deze wel afspelne maar dan krijg ik dezelfde fout melding.

Mvg.

Djake

Juiste drive letter ingevuld in de movieplayer.xml?

<config startdir="D:\Plek films op je hardeschijf" cddrive="g: Drive letter van je DVD speler " />

Yep, net had ik even een stream ja ja ja :) , voor ± 2 sec's daarna stopte de boel weer. na een herstart van VLC heb ik nu weer unknown service ???

Misschien toch nog een andere instelling die ik moet doen ??

Update ---- na 40 sec begint de stream te spelen op de TV, na 1 minut en 39 seconden stopt de stream. Als ik via VLC dezelfde film ( zwartboek) afspeel is er niets aan de hand en speelt deze gewoon af.

Ik heb het hier nog even getest op mijn DM7000. Zodra ik de firewall uitschakel werkt het perfect.

Hoi PET123, ben net thuis en ik zal het eens proberen kijken wat het wordt.

Jammer maar helaas, na 1.5 minuut stopt ie ermee :-(
Misschien dat er toch ook nog wat anders bijgesteld moet worden....

Djake

Ik heb een film welke vanaf de dream is opgenomen naar de PC gekopieert, deze daarna laten streamen vanaf de PC en dat werkt wel, geen hapering geen stop, liep geweldig !!

Het is net alsof bij ***.avi op een gegeven moment de buffer vol loopt en dat die dan niet meer kan streamen....

Djake

vob, mpeg of ts afspelen.
AVI moet nog geconverteerd worden, divx plugin zou erzijn.
Xvid kan ook, dacht ik.
misschien kan je de buffer instellen.
is ook mogelijk via nfs films af te spelen waarbij de bediening (pause, ... ) beter is.
gewoon videoknop bij menu -> bestand

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan