Streaming van PC naar Dreambox (RTSP-stream)

H

hervemedia

Hallo,

ik heb recent een dreambox 800HD (Gemini erop gezet) gekocht en zou ermee graag HD films willen streamen vanaf mijn PC.
De bedoeling is om een 'VOD-like' systeem op poten te zetten waar een Linux-server een rtsp stream zou sturen naar de dreambox.
Bestaat er hiervoor een plugin (om RTSP streams te lezen) of kent er iemand een manier om dit te doen? VLC Frontend leek de beste kandidaat maar werkt jammer genoeg niet.
Zou de plugin suomipoeka kunnen helpen?

Thx

suomipoeka is een plugin waarmee je een overzicht van je filmlijst kunt zien;wij gebruiken die ook overigens samen met de moviepreview plugin. Die bevalt ons utistekend.
Zorg dat je de mappen op je HD kunt zien op je dreambox. Dat doe je door die mappen op je PC te delen en op je dreambox ga je die mappen mounten via bijvoorbeeld CIFS (da's het makkelijkste). Als je verbinding werkt, kun je via het menu-DVD-Player (ook als er geen DVD speler fysiek in je ontvanger zit) naar die mappen op je PC en je kunt kijken (.VOB, .iso, .mkv etc.).

Hoe het mounten gaat moet je maar even op de wiki van Gemini kijken, of je doet het via het menu (blue panel).

ik heb een dreambox 800hd ik wil graag van mn nasserver muziek streamen. ik heb als besturing enigma2 erop staan

Je NAS mounten en klaar.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan