stress is nu helemaal compleet

G

gogo

Na eerst de verbouwing van ons nieuwe huis te hebben onderschat, waardoor ik nog tot mijn nek in het werk zit, dacht ik wel ff tussen door een schotel met motor op mijn dakkapel te plaatsen.
Alles gedaan zoals al zoveel geschreven is maar het wilde maar niet lukken, om een lang verhaal kort te maken en jullie het vloeken te besparen ben ik er eindelijk achter waarom het niet lukte.
Mijn tegelvoet met paal stond helemaal waterpas, toch vond ik het vreemd dat ik zelfs de astra niet kon vinden.
Wat bleek de paal buigt 6 Graden door het gewicht van de motor met schotel.
Mijn vraag is hoe los ik dit op op een plat dak of moet ik toch een plek op de muur zoeken?

thx gogo

Dat ligt eraan:
waar buigt je paal? aan het begin? bij de voet? Alsof hij ruimte heeft daar waar de paal aan de voet is gemonteerd?
Of buigt de paal zelf?

In dat laatste geval is het vrij eenvoudig, maar geen goedkope oplossing: een betere (dikkere?) paal nemen.

In het eerste geval zou ik kijken of er niet een betere oplossing is voor dit systeem. Want: waarom zou een muurverbinding het wel kunnen en een "grond" verbinding niet?

Neem als voorbeeld eens een muurverbinding.
Zaag de hoek af, dan krijg je een paal die je met 4 bouten vast kan zetten. Nu is die paal wel te kort, maar dan is je probleem van afbuigen opgelost ;)

G

Wat dacht je van een paar (liefst RVS, 1 mm dik, ca. 5x5 cm.) metalen plaatjes onder de uiteinden van voet. Zo heb ik de paal waterpas "gezet".

Je kan het met ringen er tussen proberen of iets anders maar zo dat je paal loodrecht staat. Maar als je alleen astra en hotbird wilt ontvangen dan kan je met een schotel van 88 cm bv. de evaluatiehoek veranderen. Moet lukken want ik had in het begin de bevestigingspaal ook niet loodrecht (waterpas) staan maar wel een goed ontvangst.

Suc6

Ik denk inderdaad dat het niet de paal is maar de voet die weg drukt in de dakbedeking ik ga maar iets zoeken om dat op te vullen.
zal niet meevallen denk ik want een dak blijft een beetje veren lijkt mij

gogo

Er zijn ook van die rubber tegels te koop bij de bouwmarkt speciaal voor onder een schommel en zo. Ze zijn niet goedkoop maar je dak zal in ieder geval niet beschadigen.

Ik ban bang dat het opvullen een tijdelijke zaak wordt.

Beter is een Multiplex plaat die groter is dan de voet van de Paal.
Zodoende wordt het gewicht over de hele opervlakte van de Plaat verdeeld. Zorg er wel voor dat de Multiplex plaat weer bestendig is, maar daar kunnen ze bij een Hobby winkel je wel over inlichten.

Dus gewicht over een groter opervlak verdelen.

Als dat niet lukt moet je de zaak tegen een muur schroeven.

Groetjes Bert

Ik heb hem opnieuw afgesteld met ijzeren plaatje eronder.
maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik had de astra heb hem toen handmatig door gedraaid naar sirius maar die krijg ik niet te pakken lijkt wel of het dak net in de weg zit maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
Toen maar weer terug naar de astra gedraaid maar de signaal quality meter van de humax slaat totaal niet uit en ik weet bijna zeker dat ik op de astra zit.
Is die signaal meter wel te vertrouwen in de humax?
Lijkt wel of hij moeite heeft om ineens signaal quality te tonen als je langzaam draait.
Is er iemand die me zou kunnen helpen met afstellen en die weet waar ik het beste mijn opstelling kan neer zetten, want misschien kan ik op deze plek wel nooit de sirius krijgen volgens mijn eigen berekeningen kan het net maarja misschien zit ik er net naast ik heb geen apperatuur om het echt uit te meten.
Ik woon tussen Utrecht en Amsterdam en ik kan je eventueel ook ophalen en brengen.

gr gogo

In Amsterdam noemen we dat "pisbakken-staal". Voor ongeveer 40 euro het je een prima voet, met een stevige paal.

Ga niet zitten klooien maar koop gewoon een nieuwe.

Hallo ,

Mijn idee , Stop met het gekl...... op het platte dak,kapotte dakbedekking, een verrotte dakkapel en vlekken in het plafond heb je zo te pakken ,
Je kan hele mooie montage beugels krijgen die je op het dakbeschot bevestigd tevens kun je er een loden dakpan bij krijgen met een manchet waar je het paaltje door schuift zodat het geheel waterdicht is .
Het paaltje is goed te stellen en kan muurvast op de gordingen worden gezet , kost een paar centen , maar is een goede oplossing voor als je geen muur hebt waar het aan bevestigd kan worden .;)

Jongens thx voor de tips ik ga ermee aan de gang.
Ik krijg van de week nog hulp dus het moet gaan lukken.

gr gogo

weet wel zeker lol

Als je echt lol in het verbouwen hebt, neem je zo'n zet-maar-ergens-neer paal op een stukje mastiek. Voor als ie met het warme weer nog niet door het dak heen is gezonken, zal het in november met een storm wel om gaan. En dan hakt ie zelfs in een zinken dak nog een flinke jaap. Pisbakkenijzer (Fe360) of niet. Kan je weer lekker verder Rob-en-Nico-en.

Een stevige paal aan een muur bevestigd of in de grond verankerd is toch wel erg prettig. Als je dan toch aan het verbouwen bent, metsel dan een muurtje erbij om je schotel makkelijk aan te kunnen hangen. ;)

Dit is toch een mooi board als je er niet uit komt met vragen dan zijn er gewoon mensen die bij je langs willen komen om ff te helpen.
Pikkie bedankt voor je hulp.

thx all gogo

grinnik

Oh Pikkie het gedaan,, dan moet het perfect werken :) ,, althans als je hem niet eerst een biertje hebt gegeven maar pas toen het allemaal werkte hehehe.

Goed gedaan Pikkie,, je zou er je beroep van kunnen maken lol.

Bleef hij maar bier drinken dan had ik hem kunnen uithoren over irdeto2 want daar weet hij meer van zag ik ff snel.

gogo

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan