Sunny AT-7011 DCI

K

kris251069

Ik heb voor weinig geld een Zeta CAM module gekocht voor mijn Sunny AT-7011 DCI ontvanger. Ik zou volgens de handleiding over 2 slots beschikken waar ik een CAM kan insteken. Ik kan de Zeta er wel inschuiven maar ik voel hem niet echt vastklikken, wat ik ook maar probeer. Als ik via het menu van de Sunny naar de Common interface instellingen ga zie ik :

CI Slot 1 : niet geinstalleerd

CI Slot 2 : niet geinstalleerd

Kan iemand mij a.u.b. vertellen hoe ik de CAM op een correcte manier in de Sunny ontvanger steek? (ik ben een newbie op dit gebied, dus graag op een eenvoudige manier)

Alvast bedankt!

Heb je al geprobeerd die cam er op z'n kop in te stoppen ?

Niet altijd is het slot zodanig geconstrueerd dat je je cam er niet op z'n kop in kan steken.

Maar dan past ie niet in de contactjes die aan het eind van het slot zit.

Wanneer je je cam goed georiënteerd in het slot stopt, zal het laatste stukkie wat zwaarder gaan.

Dan moet je cam goed geïnstalleerd zijn.

Dan nog kan het zijn dat je cam niet herkend word door de receiver.

Als je hem voor weinig geld gekocht hebt, zou dat natuurlijk ook nog wel eens een reden kunnen hebben; heb je het ding zien werken voor je m kocht ?

Heb je al geprobeerd die cam er op z'n kop in te stoppen ?Niet altijd is het slot zodanig geconstrueerd dat je je cam er niet op z'n kop in kan steken.

Maar dan past ie niet in de contactjes die aan het eind van het slot zit.

Wanneer je je cam goed georiënteerd in het slot stopt, zal het laatste stukkie wat zwaarder gaan.

Dan moet je cam goed geïnstalleerd zijn.

Dan nog kan het zijn dat je cam niet herkend word door de receiver.

Als je hem voor weinig geld gekocht hebt, zou dat natuurlijk ook nog wel eens een reden kunnen hebben; heb je het ding zien werken voor je m kocht ?

Bedankt voor je reactie. Ik heb de cam er ingekregen en hij wordt door de Sunny receiver herkend (hij verschijnt in het common interface menu). Ik ben er ook al ingeslaagd om ergens in de menu instellingen van de cam zelf "channels locked" naar "channels unlocked" te switchen. Vervolgens heb ik Hotbird en Astra opnieuw gescand en vind vervolgens Full X-TV 1 & 2 & 3 in mijn kanalenlijst. Maar wanneer ik nu op één van deze kanalen afstem krijg ik steeds een knipperend "standardized systems" gedoe op mijn scherm en geen beeld.

Mag ik dus nog eens op je hulp beroep doen en om raad vragen?

Alvast bedankt!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan