SuSe 10 downloadbaar!

Maar de eerste met de install, ben ik zeker niet. ;)

Vanmiddag de download gestart (bittorrent) van de 386 dvd iso, na 4:13 uur was ie binnen.
Gelijk gebrand en in mijn proliant 6000 gedouwd.
Nou is die proliant niet bepaald een doorsnee pc, het is een echte server (wel alweer wat oud, maarja).
De vorige install duurde bijna 2 dagen (!!).
Dat komt door de schijnbaar nogal vreemde RAID combinatie die erin zit van (ik geloof) 3 scsi kaarten met 11 schijven eraan.
En die vorige versie was een pro of corporate achtig iets.
Deze is gewoon de standaard versie, staat op de site zelfs bij dat ie evaluatie versie is.
Of dat betekent dat ie t straks ineens niet meer doet, geen idee maar zag er niks over op t scherm verschijnen.

In ieder geval liep de installatie vlotjes; na ruim 2 uur installeren (met 4 foutmeldingen) was de installatie klaar en kon de eerste configuratie beginnen.
Of ie stiekum de settings van de oude installatie heeft afgekeken weet ik niet (vermoed van wel).
Maar tot nog toe is alles goed.
Overigens kreeg ik de kans om een upgrade uit te voeren, maar gezien de eerdere installatie niet zo goed verliep, leek het me een goed idee eens te zien hoe YaST2 het er nu vanaf zou brengen.

Tot nog toe ben ik er dus tevreden mee.
Als de ervaringen zo blijven, dan ga ik deze versie (ook fedora eens bekijken) ook op een desktop pctje zetten hier.

De eval versie is een uitgeklede versie. Die stopt niet na zoveel dagen, die blijft gewoon draaien.
Ik denk ook niet dat ie zomaar oude instellingen heeft overgenomen, gezien vaak alle programma's een andere versie zijn. je /home overgenomen kan makkelijk. inc. je instellingen die je als gebruiker had ingesteld voor bv mozilla etc.

De prof. versie was volgens de site de home versie. maar voorzover ik weet was de prof versie gewoon de versie met alle servers en deamons. Echter, die benamingen veranderen ook per level, dus ik houd me daar niet aan op.

De versie die je nu gedowned zou hebben (van mijn link) is Of de eval versie (maar dat stond in de torrent naam) of de normale versie. Dat zijn de 5 cd's.

Ik ben benieuwd. Ik heb wo. avond pas de kans om hem te installen. (voorberijden op de nachtdienst)

Nou heb ik zojuist speciaal voor dat suse e.d. een grotere HD besteld en wil ik zojuist gaan downloaden, kan hij heel de server weer niet vinden. :confused:

BiG_G zei:
Wie kan welke server niet vinden?

Als ik op jou link klik dan krijg ik nu de melding dat de server niet gevonden kan worden!

H??l de ftp ligt plat!

Maar ach zal nog wel te vinden zijn zekers? :biggrin: maakt ff niet uit HD die ik er voor gebruiken wou heeft er de zege aan gegeven, heb zojuist een nieuwe besteld.

Hmmm,

Idd, site ligt plat. Maar evt kan ik torrent doorsturen hoor...

G

De ftp.suse.com is niet (meer?) toegankelijk rechtstreeks. Als je met een gewone ftp client inlogt zie je dat er verwezen word naar de mirrors.

Ik zou hem gewoon met een ftp client gaan aftrekken, met bittorrents duurt te lang.
ftp.nl.uu.net/pub5/suse/i386/10.0/iso/

Met ftp gaat behoorlijk sneller.

Deze gaat idd nogal wat sneller Tiger! ;)

Even zien of ik hem vanavond binnen krijg.

Thanks.
Hoop dat de klok snel terugtikt... :biggrin: "10 dagen en 18 uur resterend"

Om mezelf even aan te passen: Koewestion? Wat moet ik hebben in die FTP?

Cd 1, 2, 3, en 4? Want alles is 15,2 gig ( dvd heb ik niks aan) , dan moet ik en aantal dozen naast mijn pc zetten om het er de komende dagen in te laten vallen. :biggrin:

Ligt er aan wat je installeert, maar ik zou inderdaad alle 4 de cd's nemen.

Volgens mij horen t er 5 te zijn..

Torrent veel te langzaam ?
Die dvd was vlot genoeg binnen hoor.
was niet continu op volle snelheid, maar t kwam er wel dicht in de buurt.
Ik heb wel azureus geinstalleerd en dan kun je de eigen upload regelen.
En omdat het nou eenmaal zo hoort bij bittorrent (hoewel de meesten dat "vergeten") staat ie dus nu ook nog aan en mag ie uploaden wat ie kan.
Wanneer iedereen dat zou doen zoals het systeem ook bedoeld is, dan zou er helemaal geen sprake zijn van trage torrents.

AntiVir

AntiVir is the virus protection for your standalone computer, peer-to-peer networks or your individual workstations in the network. It checks, on the fly, every data operation and allows manual searches for scanning individual files or mapped drives. It also provides on-access scanning of file shares by all standard virus scanners.
SpamAssassin

SpamAssassin is an intelligent e-mail filter that identifies spam. It uses a diverse range of tests to identify unsolicited bulk e-mail; these tests are applied to e-mail headers and content to classify e-mail using advanced statistical methods. In addition, SpamAssassin has a modular architecture that allows other technologies to be quickly wielded against spam and is designed for easy integration into virtually any e-mail system.

Nou, als er een virus wordt gemaakt voor linux...... :biggrin:

BiG_G zei:
Hehehehehe,

Waneer ga je het nou eens proberen?

lol

Op dit moment is de installatie in volle gang, ohoh dat wordt weer laat naar bed... :biggrin:

Ziet er tot nu toe mooi uit.

Omdat ik de boel maar niet binnen weet te krijgen met de hier aangeboden links ben ik nog steeds volop aan het zoeken naar een link die het wel doet!

En nu kom ik onderstaande tegen: http://linux.softpedia.com/progDownload/SUSE-Linux-Download-3842.html

Ben benieuwd of dit wel gaat lukken, met de ftp's e.d. blijf ik op timeouts uitkomen na een bepaalde tijd... :confused:

Ja sorry hoor maar nou heb ik het gehad, zit nou al meerdere links te proberen om de boel te downloaden, en iedere keer loopt het tot een einde voordat ik ook maar iets binnen heb. :confused:

Net ook weer met de vorige link, stopt de boel ook weer....

hier wordt ik moe van........... Dan maar geen linux.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan