Suse 10 en LiNerd The matrix

T

the matrix

Pfff

Heb Suse 10 gedownloaded en geinstalleerd,

Nerd als ik ben heb de 32 bits versie terwijl ik een AMD 64 heb.

Bij opstarten van de DVD begint suus al gelijk te mopperen.
Maar ik ga gewoon door

Het geheel is duidelijker dan het installeren van REDHAT eerlijk is eerlijk.

Bij de vraag of ik KDE of Gnome of Andere wil installeren kan ik niet beantwoorden omdat ik het verschil niet weet

Dus kies ik voor de gulden middenweg -->GNOME
Het lijkt erop dat alle componenten gevonden worden

Alleen het rare is dat hij mijn MARVELL netwerkkaart netjes vind maar de 3 com niet!!!

Dus de verbinding overgeplugged naar de Marvell en heb internet verbinding.

Ook de boot volgorde aanpassen was een fluitje van een cent met de vorige ervaringen

Was toen de boel een beetje beu en ging terug naar XP

Wat de installatie met mijn Marvell netwerkkaart heeft uitgespookt geen idee maar onder XP werkt ie niet meer

Genoeg voor vandaag morgen verder

Mooi!

tik in een console of terminal: su
Daarna vraagt ie om een ww, dat is je root ww. wat je in het allereerste begin moest invullen.

Daarna tik je in: yast
Ga naar hardware, netwerk, en tab door na de ongeconfigureerde netwerkkaart die je meteen highlight. Daarna tab je door naar configureer, je geeft aan welke kaart het is... klaar.

Die 3com zal ie wel gezien hebben maar zal hardwarematig na de marvel komen denk ik.

Ga eerst maar ff een beetje klooien, ik hoor je vragen verder wel ;)

G

Eventueel kan je ook gewoon bij systeem naar Yast gaan. Dan vraagt ie daar om het rootww en ben je er ook. Aldaar krijg je de ultieme vrijheid het systeem volledig naar de kloten te helpen. :biggrin: Maar je kan er ook goede dingen uitspoken. En daar is het natuurlijk voor bedoeld.

Euh... ja...

Ik ga er van uit dat het systeem een ouder systeem is wat nogal weinig resources heeft, zoals die van mij...

Ik doe zoals Kk schrijft het nooit omdat dat bij mij weer teveel systeem ruimte kost.

G

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan