switch kapot?

R

ronald notes

Ik heb aan m'n philipsje een 4-1 switch geknoopt en ik heb een kanalenlijst met op de D (disecq)plaats astra 2 (28 gr). Als ik op een BBC kanaal afstem dan blijft mijn ontvanger staan op de kanaalplaats waar ik het laatst stond (bv. P1 = Nederland 1). Toets ik nu 800 idan zie ik in beeld in de blauwe balk 800 met de naam zoals die in mijn kanalenlijst voorkomt, echter, zoals genoemd staat mijn ontvanger nog steeds op 1 en blijft daar op staan als ik met mijn pijltje omhoog of omlaag naar het volgende/vorige kanaal ga. In mijn televisiebeeld zie ik wel mijn kanalenlijst veranderen. Is mijn switch (Maximum 4-1, disecq 1.0) kapot (uitgang D?) Iemand ervaring met deze switch?

groet,

Ronald

m'n switch was niet kapot, RayTec4c erin en het werkt als een zonnetje,

groet,

Ronald

Misschien toch een tip,voor als de diseqc switch wel kapot is.
Mijn symtonen waren,dat bij sat.tv kijken,bij drie satellieten het systeem werkte,en als ik een zender van de vierde sateliet probeerde,alles wegviel.
Daarna moest ik eerst de receiver weer op een van de andere satellieten zetten,en hem resetten(aan/uit,of zoals bij Triax,tweemaal middenste knop boven indrukken).
Voordat je aan de diseqc denkt,en een nieuwe installeert,ben je natuurlijk wel vier dagen,en een hoop stress verder.Gr.George

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan