Switch kapot???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
735
Punten
113
Leeftijd
59
Of is het iets anders???

Ik weet het even niet meer...

Ik begin er maar even een nieuw draadje over, want ik had er al meer over gevraagd, maar dat ging meer over het afstellen van de schotel.

Dat ging dus eerst ook niet maar nu met de 80 cm, zonder moeite.

Nu dus met twee lnb's astra en hotbird, samen met de nieuwe firm van "Jay en Leon K "...

Maar ik begin nou toch echt te twijfelen of de switch wel goed is, want als ik op de lnb's apart kijk dan ontvang ik beide satellieten goed, maar zet ik er dan de switch tussen dan valt zodra ik beide lnb's aansluit het signaal weg.

Bij 1 blijft het signaal, of het nu astra of hotbird is, of ze nu in a of in b zitten, of omgedraaid, en ga zomaar door, samen lijkt gewoon niet te lukken.

Wat zie ik nu over het hoofd, want ik denk dat ik alle mogelijke dingen al geprobeerd heb?

Kan het zijn dat de disecq switch niet werkt bij mij en dat ik een monoblock nodig heb?

Bij 1 blijft het signaal.

Dit zal wel ingang A zijn. Ga je dus de LNB's omdraaien dan zal de andere satelliet op ingang A binnenkomen. Schakelaar komt dus niet in stand B

Mogelijke fouten:
DiSEqC versie (1.0 / 2.0) ontvanger - schakelaar komen niet met elkaar overeen.
- Kijk in het antenne menu van je ontvanger of je dit kunt aanpassen zodat deze overeenkomen.

Ontvanger stuurt het DiSEqC niet goed uit.
-Probeer orginele software in de ontvanger of een andere ontvanger.

Hardware defect in ontvanger of schakelaar.
-Probeer andere ontvanger / schakelaar. Open schakelaar om te kijken naar printbreuken of los liggende tin resten.

Volgens mij moet het inderdaad in het menu van de ontvanger te veranderen zijn. Bij antenne opties ofzo

Suc6,

Nr.10

Pet 123 en Nummer10, voor zover ik kan zien staat in het menu alles goed.

Zodra ik weer wat meer tijd heb dan zal ik de switch zelf eens open maken,eens kijken of daar iets fout zit.

Toch bedankt voor de tips. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan