Syncronisatie beeld/geluid

C

colavader

Ik heb sinds donderdag ll. een Humax 5400 - ik kom van een analoge Pace (kapot).

Ik zie een kleine tijdsverschuiving tussen beeld en geluid (ik denk ongeveer 1/3 seconde).

Iemand enig idee hoe dit komt ?

Bij het opstarten zie ik H2.08 en er zit een gouden kaartje in het slot (zonder aparte CI) - ik krijg de meeste zenders wel (C+ NL ..., Discovery ...)

Nu staat wel de hele lijst met zenders in de overzichtslijst, ook van andere satellieten. Kan ik alles (maar dan ook alles wissen) en dan de ontvangen laten zoeken (vindt ik dan alles op astra terug ?)

Hoi

Natuurlijk kan je al je kanalen wissen en je humax opnieuw laten zoeken, dat mag geen probleem zijn.

Nu die vertraging ik heb geen idee zelf heb ik het nog niet meegemaakt of gezien.

Maar proficiat met je Humax je hebt een goede koop gedaan

Hoi Colavader,

ja je kunt alles weggooien. Maar met de Humax kan je meer: je kunt bijvoorbeeld de lijst met zenders van tevoren opslaan op PC. (En eventueel weer terugzetten in geval van nood).

Kijk op de officiele Humax site voor meer info, over hoe dit moet!

Groetjes,

:cool:

@colavader

Op welke zenders heb je deze vertaging?, het klopt dat Yorin hier

heel af en toe last van heeft (al is het minimaal!)

Verder wil het weleens gebeuren bij bepaalde ppv kanalen, die tweetalig uitzenden, dat op de tweede taal de lipsync niet geheel klopt.

Gr FranX

Komt hier ook wel eens voor (Taquilla's regelmatig)...frappant is wanneer je de Humax compleet uitzet en dan weer op hetzelfde kanaal aan het lipsync probleem verdwenen/minder is ?!

Heeft misschien iemand hier een verklaring voor ?

Hoi,

ik heb het probleem eigenlijk alleen met net5 en het wordt minder/erger als ik dan even heen en terug zap.

Aangezien ik geen humax maar een aston receiver krijg ik het gevoel dat er iets receiver-afhankelijks is, wat dit beinvloed. Ik heb namelijk op taquilla nooit last.

Ooit heb me wel eens laten vertellen dat je schotel dan toch niet helemaal goed uitgelijnd is, maar ik heb geen idee of dat een mogelijke oorzaak kan zijn.

Groetjes

Nee, schotelafhankelijk is het waarschijnlijk niet. Het ligt (met aan zekerheid grenzende stelligheid) aan de decoder.

Met een astoncrypt, een irdeto ci, of een viaccess ci module in een MM9600 of een ad3000ip kom je regelmatig hetzelfde probleem tegen. de remedie is hier echter heel simpel. gewoon blijven kijken, binnen de 30 seconden "bevriest" het beeld heel even, het geluid gaat echter gewoon door. nadien is alles ok. omdat dit alleen bij de gecodeerde kanalen gebeurt moet het bijna wel aan de decoder liggen.

Hoe een humax zich gedraagd weet ik niet. 'k heb al teveel "kastjes" op, en om de tv staan (volgens vrouwvolk dan).

Peter.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan