synology ds110j

ats

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,
Ik heb een synology ds110j. kun je mij misschien uitleggen hoe ik cccam erop krijg?
Bedankt.

We weten het niet zeker maar we dachten dat op een ds110j een Marvell Kirkwood ARMv5TE compliant (Feroceon? family) cpu zit. Het optware pad is: cs08q1armel
IPKG.

Dat zou op Little Endian ( de l als laatste letter in armel) duiden en er is geen CCcam voor little endian. Wel is er een CCcam armeb maar dat is dus Big Endian.

Indien bovenstaande klopt zal CCcam niet draaien op een ds110j, wel op andere synology typen welke powerpc hebben

Info over de cpu kun je krijgen door in telnet in te tikken:
Code:
cat /proc/cpuinfo

Ik heb een synology ds110j. kun je mij misschien uitleggen hoe ik cccam erop krijg?
Kortgezegd: niet!
Eendenteam heeft het al wat mooier uitgelegd.
Ik heb een NAS gezien die CCcam kan draaien omdat die een andere processor heeft. Maar dan zit je al aan een Qnap van de 4xx serie ergens. Kostenplaatje van een 400 a 500 euro voor deze NAS.

Vooralsnog is er geen goedkopere Qnap of Synology die dit kan.

Dus dan heb ik op dat punt niets aan de 110j.
Hoe kan ik dan aan een redelijk energie zuinige server komen?
Buiten mijn dreambox om dan.
Gr

Er zijn ook routers waarop je een Linux variant kunt installeren en vervolgens als server kunt gebruiken.
Voor cccam moet je dan wel aan dezelfde voorwaarden voldoen: de processor moet er wel eentje zijn waarvoor een cccam beschikbaar is.

Verder kun je kijken of je er iets aan hebt een andere cam dan cccam te gebruiken (zo nodig eentje die kan connecten met cccam servers).

Ok.
Zouden de instellingen van cccam.cfg ook nog te een hoger of lager verbruik kunnen lijden?
Wat zijn dan de perfecte instellingen?
Gr

Hoe zit het eigenlijk met die "backdoor" in cccam? Is die nog dicht te spijkeren?

Uiteraard zal het verbruik van een apparaat stijgen, wanneer je dat harder laat werken.
Een extra server draaien is meer werk dan niets doen wanneer een netwerk verder niet in gebruik is.
Dit geldt natuurlijk voor alles waar je een dergelijke extra functie aan toevoegt.
Hoe acceptabel zulk extra gebruik is, is niet zo eenvoudig in te schatten want het hangt van een aantal variabelen af.

Een backdoor (voor zover die al aanwezig is), is lastig te dichten bij een closed source project zoals cccam.
Bovendien schijnt de ontwikkeling van dat project stil te liggen.
Heel belangrijk is dat je de instellingen goed doet.
Waarschijnlijker dan een backdoor, zijn slecht ingestelde servers de werkelijke oorzaak van de recente ontwikkelingen.

Ik gebruik liever open source software en dus geen cccam, omdat daar al prima alternatieven voor zijn die voor mij toereikend zijn.

Instellingen van de config zelf leiden nauwelijks tot meer stroomverbruik, of de wijzigingen moeten al significant zijn.

Een andere optie is bijvoorbeeld een minipc. Gebruikt weinig stroom, toch een volledige pc en kun je ook Linux en CCcam op laten draaien. Er zijn verschillende variaties van maar ze zijn nog niet heel erg goedkoop.

Achterdeuren kunnen in elke software zitten, ook in open source. Voordeel van open source is dat anderen daar dan sneller achter komen en het sneller bekend wordt.

Er is een oude fake versie van begin van dit jaar waar een backdoor in zit, zijn wel wat topics over te vinden, april van dit jaar.

Voor de rest is het een kwestie van de zaak gewoon netjes dicht laten. Je hoeft van buitenaf niet te zien of je CCcam goed werkt etc. Dus iedereen die poort 16000 of 16001 van buiten naar binnen open zet (idem voor poort 22, 23 en 80 richting dreambox) zonder verdere beveiliging is sowiezo iemand die geen verstand van zaken heeft.
En nee... root en dreambox is geen beveiliging als usernaam en wachtwoord.;)

Ik ken overigens iemand die CCcam op een bepaald type Linksys router draaien heeft of had, ben alleen vergeten wie, maar het kan, net zoals Mas3 al aangaf, vermits aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt.

Bedankt dat jullie de moeite nemen om te reageren!!

Ik ben nog maar een beginneling. Heb nu wel een server UBUNTU 10 LTS draaien op een oude pc met cccam 2.2.1 en Smargo reader. Werkt goed. Ook naar buiten.
Heb alleen niet veel in mijn config staan. Wat moet er minimaal in staan voor de veiligheid?

En moet er een firewall op de server pc worden geinstalleerd? Heb alleen poort 12000 openstaan in mijn router. Kan nu wel met een andere pc inloggen met "putty" en "CCCam info" enz.
In het LAN-netwerk.

Nogmaals bedankt!!

Sorry maar wij ondersteunen geen servers die naar buiten gaan, da's externe cardsharing en dat mag hier niet ondersteund worden.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan