SySteem eisen

B

BiG_G

Waarde mede wauzen;

Ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig wat voor systeem eisen jullie kompjoetertjes allemaal hebben en wat jullie met al dat verspilde processor kracht doen. Ik zal de spits even afbijten:

Ik heb een P2 350 met 396 mb intern en 2 disken van een totaal van 100 gb.
Voornamelijk gebruik ik dit systeem om te downloaden, internetten en te branden.
Ik draai suse 9.3 (10 is in aankomst)

G

Welke wil je weten G?

De eerste mijn eigenste pc, is een beestje van bijna vier, een AMD duron 1ghz, met daarin een HD van 20 gig, 512 ram, 128 video en een surround geluidskaart 5.1 met de daarbij behorende luidsprekerset, 1 gewone cd-rom en een cd-brander, daarbij een headset voor teamspeak, msn en skype, die dan weer aangesloten zitten aan een pioneer versterker van 4 maal 80 watt, eventueel ook prologic, met ook een daarbij behorende set luidsprekers van het merk B&W 100 watt pmpo.... dit alles brengt me ook bij pc 2 die aan dezelfde versterker hangt maar nu in de maak is voor een multiboot pc, er staat win xp profi op (ohja pc 1 win xp home sp2... :biggrin: ) en let op!!!! nu nog Fedora, in de maak op deze pc.... ;)

Dit is een pIII met 256 geheugen 1 hd van 15 gig en eentje van 6, een gewone 52 speed cdrom, geluidskaartje en video on board, en natuurlijk in beide een netwerkkkaart die hier aan een router hangen, en internet nu nog via de kabel van @slome... Natuurlijk hangt de DReambox hier ook tussen.....

Pc 3 en vier die in de maak is, bespaar ik je maar eventjes.

Zo is deze info naar wens G????

Ohja wat ik ermee doe dat moge duidelijk zijn: downloaden, flauwekul op forums plaatsen, en dingen die er niet mee mogen... :biggrin:

verrek nou zie ik nog twee diskettestations zitten, en ook nog wat kabels naast mijn monitor voor de mastera de oslink en de dream...

Al met al de kast wordt te klein. :biggrin:

De enige systeemeisen die ik aan mijn systeem stel is dat het bij aanschaf voor meerdere jaren (jaar of 5-6) kan, wat ik ermee wil.

Sinds 3 jaar heb ik nu een AMD Athlon XP 2000+ cpu met een Asus mainboard, 512 mb geheugen en een Gforce Ti 4800 SE 128mb vgakaart.
Daarbij 2 hd's, een van 160 en een van 120 gig, beiden bestaande uit meerdere partities. Op een klein deel staat een Suse 9.2 versie die ik eigenlijk niet meer gebruik en een deel is win98se voor bepaalde zaken die onder xp niet wensen te draaien, is dus een triple-boot systeem.
Cd en dvd brander, 19" monitor. Dit systeem word hoofdzakelijk gebruikt voor tekstverwerking, internetten (waaronder ook email en forums), games en downloaden en branden van allerlei.

Er zitten verder nog wat oninteressante dingen in zoals isdn kaart, netwerkkaart, geluidskaart etc.

Daar gaat ie
Een Laptop Compaq armada E500 internet en mail is een p3 733 128mb intern 30 GB hd met een gewone cd rom Linux suse 9.0 en windows XP das wel een beetje krap die 128mb voor xp.

PC1 Abit MB celeron 2,6 256 mb intern met suse linux 9.0 internet cd branden zo af entoe maar ook ingebruik met xp en dan als audio stream pc en heeft ook als FTP server gedraaid 80GBHD en een cdrw.

PC2 P4 3.0 1024mb intern 300Gb HD verdeeld over 2 schijven daar staat windows xp op en Suse linux 9.0 over een tijdje 10.
Voornamelijk draai ik daar xp op wat doe ik ermee Geluids bewerking en Video montage en daar ben je die processor en intern geheugen voor nodig en oja ook nog een beetje internet DVD speler en nec DVD-RW DL.

Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-9
Cpu Amd Athlon 64 x2 4400+ Boxed socket 939
Voeding Thermaltake TWV500w atx 12v 2.0 version
thermalthake Armor tower
Mem 2 gb
HD 700 gb verdeeld over 5 sata schijven
windows xp Pro sp2 + windows 64 bit
Pci-e leadtec 256mb
Provider- Planet internet

Mischien voor jullie overkill maar het systeem word volledig gebruikt,video/foto bewerking, muziek lp's naar mp3 zetten.
Dat vraagt soms al veel.
Daarbij het gebruikelijke gebeuren internetten,bewerken van programma's,enz
Kan hier wel weer een tijd mee vooruit

Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-9
Cpu Amd Athlon 64 x2 4400+ Boxed socket 939
Voeding Thermaltake TWV500w atx 12v 2.0 version
thermalthake Armor tower
Mem 2 gb
HD 700 gb verdeeld over 5 sata schijven
windows xp Pro sp2 + windows 64 bit
Pci-e leadtec 256mb
Provider- Planet internet

Mischien voor jullie overkill maar het systeem word volledig gebruikt,video/foto bewerking, muziek lp's naar mp3 zetten.
Dat vraagt soms al veel.
Daarbij het gebruikelijke gebeuren internetten,bewerken van programma's,enz
Kan hier wel weer een tijd mee vooruit

Tweede systeem is een gigabyte moederbord GA-7N400 pro2 met 1 gb geheugen en 2x 200 gb sata schijven.
Draait windows home sp2 op.
Verder een pritserver van belkin met twee HP printers
Hp 970 CXI en een HP photosmart 7350.

En nog wat klein spul voor bewerking sat kaartjes
Dacht dat dit het wel was...........is ook genoeg.

Comp 1 is als server 2003 in gericht,
80 + 200 GB, 1,7 GHz proc P4 en 768 MB memory.
Is een Dell 8400 ongeveer 4 jaar oud.

Comp 2, mijn werk PC
is een Dell 4200 met een 3 GHz Proc, 1 GB memory en een 160 GB sata.
!7" Flatscreen.

Wat doe ik er mee, ja de server heeft echt de functie van server, belangrijke data staat op twee PC's, verder doet hij downloaden van Films van News groupen.

De werk PC gebruik ik om Films te branden op DVD en Downloaden van software en surfen oven het netwerk.

Groetjes Bertje

- Asus A8N-SLI deluxe moederbord (Deze gaat er nog uit, ben er namelijk niet echt tevreden over. oa een rammelende northbrigde cooler )
- AMD 64 3500+ socket 939 met Zalman Koeler (7700-Cu)
- 2 GB geheugen
- 2x Raptor 74 GB 10000 RPM SATA schijf
- 1x 250 GB SATA schijf
- NVIDIA Geforce 6600GT PCI-e
- Nec DVD Brander en speler.
- M'n oude SB audigy Geluidkaart er maar in gegooit omdat die onboard geluidskaart om te huilen is.
- OS Gentoo Linux 64bit.

Sky Laptop: intel centrino 1.4 Ghz, 512mb Geheugen 40GB schijf. hier staat windows XP op

Nog een oud beestje met een AMD athlon 1200 mhz, 768MB geheugen en een 80GB schijf.

En sinds deze week ook een Sun Blade-100 met monitor.

Welnee. Ik weet dat je voor video bewerking nogal wat nodig hebt. tis natuurlijk wel leuk als je een avi file ff door kan scrollen van een paar Gb zonder ook maar 1 hapering... :biggrin:

Ik zou dat ook wel willen hoor, lekker internet peeceetje... :biggrin::biggrin::biggrin:

Maar ik moet ff sparen nog ;) En voorlopig draait mijn systeem pje ook nog....

1. Proliant 6000 server met een pentium II xeon processor op 400 MHz (kunnen er 4 in) 1,28 GB geheugen, 8 x 18.2 GB en 4 x 4.3 GB SCSI harde schijf, in RAID en samen goed voor zo'n 80 GB. Suse Linux 10. Onbekend 10" monitortje.

2. Toshiba satellite 4000 cdt laptop met pentium II op 400 MHZ, 64 MB geheugen en 6 GB schijfje.Win 98se.

3. AMD duron op 893 MHz, 288 MB geheugen en 7 GB schijfje.Win 2000. Staat altijd aan als servertje en gaat maanden en maanden door zonder problemen.

4. (deze) Pentium 4 op 1.75 GHz, 768 MB geheugen en 60 GB schijf. Win XPpro. Staat altijd aan en word dagelijks gebruikt voor internet en BitTorrent. Zit samen met de duron op een iiyama vision master pro 450 19" monitor.

5. Pentium 4 op 3.02 GHz, 1 GB geheugen en 250 GB schijf. Win XPpro. Stond altijd aan totdat de schijf kuren vertoonde nu al enkele maanden uit.

6. AMD64 3400+, 512 MB geheugen en 120 GB schijf. XPpro. Staat altijd aan. Mag 15" monitor

Alle systemen (behalve de proliant) draaien seti@home als ze verder niks te doen hebben.
Dus de processoren worden altijd 100% belast.
BitTorrent zorgt ook voor 100% internet upload verbruik, en het nodige download verbruik uiteraard.
Samen zorgen ze voor een dikke stroomrekening en 1 kamer die altijd verwarmd is.
De proliant maakt zoveel kabaal vanwege uitgebreide koeling dat de hele wijk er 's nachts van wakker zou liggen; die gaat dus uit.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan