Talpa compleet digitaal.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
729
Punten
113
Leeftijd
59
Bron: Dutchsat

Talpa compleet digitaal

Eurofiber melde dat Talpa als eerste in ons land volledig digitaal gaat uitzenden. Al het materiaal, programma’s, promo’s en commercials, staat op een in de Talpa-studio op het Hilversumse Mediapark aanwezige server opgeslagen. De server zorgt er dan ook voor dat de uitzendingen volledig geautomatiseerd zullen gaan verlopen. Eurofiber heeft een glasvezelverbinding liggen naar het Talpa-kantoor in Laren. Vanuit het kantoor is het mogelijk alle ‘content’ snel en met behoud van kwaliteit te versturen en deze op afstand te bewerken. De glasvezelverbinding heeft een grote bandbreedte waardoor al het geproduceerde beeld en geluidmateriaal zeer snel en ongecomprimeerd vanuit Laren verzonden kan worden naar de server in Hilversum. Hierdoor zal de hoge kwaliteit in tact blijven en er geen hoge kosten zijn voor nabewerking. De glasverbinding is zelfs klaar voor ‘high definition’ televisie (HDTV) en uitbreiding met themakanalen

Meer Talpa nieuws

ZES VOETBALCOMMENTATOREN VOOR TALPA EN VERSATEL

Er zijn zes commentatoren geselecteerd die in het nieuwe seizoen de verslaggeving van de voetbalwedstrijden in de Eredivisie zullen verzorgen. Zij zullen commentaar geven tijdens zowel de samenvattingen op Talpa als de live wedstrijden van Versatel. Vanaf augustus zijn Ron de Rijk, Albert Mantingh, Koert Westerman, Mark van Rijswijk, Michiel Teeling en Vincent Schildkamp tijdens de wedstrijden te horen.

Programmadirecteur van Talpa Remko van Westerloo zegt: “We zijn erg blij met deze commentatoren waarbij we hebben gekozen voor een eigen fris geluid. De zes vullen elkaar uitstekend aan waarbij een mooie balans is gevonden tussen ervaring en aanstormend talent. We gaan vol vertrouwen het nieuwe seizoen in.”

Ron de Rijk (53) was na de middelbare school werkzaam voor de KNVB als competitieleider. In diezelfde periode was hij ook actief als freelancer, eerst bij NCRV zaterdagsport en later bij NOS Langs de Lijn. In 1996 trad hij in vaste dienst bij de NOS als verslaggever/commentator, met name voor de radio. Voor NOS Langs de Lijn was hij ondermeer commentator bij de wedstrijden van het Nederlands Elftal.

Albert Mantingh (46) is sinds 1989 werkzaam als commentator/verslaggever. Zo werkte hij ondermeer voor Eurosport, RTL Sport, SBS6, NOS Sport en Canal Plus. Mantingh verzorgde het commentaar bij vele wedstrijden waaronder de Eredivisie, beker, Eerste divisie, Champions League en andere Europese wedstrijden, interlands en diverse internationale competities (Engeland, Duitsland, Spanje, Italië).

Koert Westerman (40) combineerde na zijn studie Nederlands zijn werk voor televisie jarenlang met de schrijvende journalistiek. Hij was als commentator ondermeer te horen bij het voetbal van SBS6 uit de eerste divisie en de Amstel cup. Op RTL5 versloeg hij de afgelopen jaren wedstrijden uit de Duitse Bundesliga en de Engelse Premier League. Intussen schreef hij voor onder andere Voetbal International, Sport International en het maandblad Nummer 14.

Mark van Rijswijk (25) startte in 2000 met zijn opleiding Journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarnaast begon hij als presentator en commentator bij de lokale omroep. In 2002 breidde hij zijn werkzaamheden uit en werd commentator bij sportwedstrijden van RTL 5, waaronder de samenvattingen van Duits en Engels voetbal. Eind 2004 begon hij als commentator voetbal en snooker bij Eurosport.

Vincent Schildkamp (30) werd in 1996 beeldbandredacteur bij Sport7. In 1997 startte hij zijn eigen bedrijf: Schildkamp Sport Publicaties. Vanuit dat bedrijf werkte hij als freelancer ondermeer voor SBS 6, Canal Plus en RTL. In 2000 trad hij in vaste dienst van Canal Plus waar hij items maakte en Engels voetbal van commentaar voorzag. Bij WK Producties gaf Schildkamp commentaar bij het Nederlands, Engels en Italiaans voetbal. Daarnaast presenteerde hij het programma "Clubvoetbal" op zondagmorgen bij SBS 6.

Michiel Teeling (25 )werkte tijdens zijn studie aan de School voor de Journalistiek op de sportredactie van het Utrechts Nieuwsblad, de KNVB en bij NOS Langs de Lijn. In 2000 werkte hij fulltime op de redactie van NOS Teletekst Sport.

In 2001 begon Teeling bij Canal Plus als redacteur, maar sinds 2002 ook als commentator van diverse (Europese) voetbalcompetities. Eerst van voornamelijk samenvattingen, maar later veelal bij 'live'-wedstrijden. Teeling was als commentator actief bij wedstrijden uit de Eerste Divisie, de Premier League, de Bundesliga, de Champions League en de Eredivisie.

HILVERSUM - Talpa, de nieuwe zender van John de Mol, wil binnen een jaar 10 procent van de belangrijkste kijkersdoelgroep aan zich binden. Die doelstelling presenteerde De Mol maandag in een studio in Hilversum aan pers en adverteerders.

De voor commerciële zenders belangrijkste kijkersdoelgroep wordt ook wel bestempeld als 'de boodschappers'. Dat zijn mensen in de leeftijd van 20 tot 49 jaar. Zij staan vaak open voor vernieuwingen en vormen daarom voor adverteerders een belangrijke doelgroep. Toen de Talpa-leiding de doelstelling eerder formuleerde aan de diverse adverteerders "werden we meewarig aangekeken", vertelde commercieel directeur T. Rozestraten maandag. "Inmiddels worden we serieuzer genomen."

Het toverwoord van De Mol is 'cross-mediaal'. Hij wil niet alleen denken in termen van tv-programma's, maar zijn programma's nadrukkelijk combineren met radio-, internet- en mobiele uitingen. Volgens De Mol ligt de toekomst in deze manier van werken. Hij is overigens niet van plan de 'oude' manier van adverteren de rug toe te keren. Reclamespotjes, billboarding ('dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door...') en product placement (producten die nadrukkelijk in beeld worden gebracht) blijven ook bij Talpa belangrijk. " We hoeven niet bij alles opnieuw het wiel uit te vinden", aldus Rozestraten.

De Mol heeft met belangstelling de ontwikkelingen in Den Haag gevolgd omtrent de hervormingen van het omroepbestel. "Ik vind het plan dat eruit is gerold een heilloze weg. Het is weer typisch de Nederlandse politiek: van alles een beetje. Ik weiger trouwens te geloven dat mijn zenderplannen aan de basis liggen van het veranderen van het omroepbestel. Ik heb de publieke omroep niet om zeep geholpen. Dat komt door een samenspel van factoren

HILVERSUM - De voetbalprogramma's op Talpa zullen, zeker in het begin, niet revolutionair afwijken van wat de kijkers van NOS Studio Sport gewend zijn. Dat vertelde sportpresentator Wilfred Genee maandag tijdens de presentatie van de Talpa-plannen aan pers en adverteerders.

Het nieuwe voetbalprogramma gaat 'Eredivisie: de wedstrijden' heten en wordt gepresenteerd door Genee, Humberto Tan en - waarschijnlijk op locatie - Jan Joost van Gangelen. Genee presenteert de zondaguitzending (19.00-20.30 uur). De zaterdaguitzending door Tan of Genee en over de vrijdaguitzending zijn nog geen knopen doorgehakt.

"De grootste verandering zal zijn dat er reclame tussen de diverse samenvattingen zal zitten. Ik denk dat de kijkers daar wel aan moeten wennen" , aldus Genee. "Er zijn verder deels nieuwe commentatoren en presentatoren. Nog meer veranderingen lijken me in het begin niet wenselijk. Wel zal duidelijk zijn dat we de duels met meer camera's in beeld gaan brengen. We zijn voorstander van de Britse manier van verslaglegging. Dus meer tempo in de uitzending dan de kijkers kennen."

Toen De Mol de voetbalrechten verwierf was hij van plan de zondaguitzending in de vorm van een show te brengen. Een studio met publiek en (bel)spelletjes erbij. Daar zijn de Talpa-mensen nu toch vanaf gestapt. Kijkers zullen een desk zien met daarachter een presentator en analitici. Namen van voetbalkenners kon Genee maandag nog niet noemen.

Het hardnekkige gerucht dat Talpa camera's in de kleedkamers installeert kon Genee bevestigen nog ontkennen. "Ik zeg niet dat we er nooit gebruik van zullen maken, maar zullen zeker geen voyeur worden. Het is een optie om ooit iets met de kleedkamers te doen, maar niet als we in augustus beginnen met uitzenden. Ik was trouwens afgelopen week in Aruba waar ik samen met enkele profvoetballers heb gekeken naar de manier waarop ze daar sport in beeld brengen. We zagen een presentator die helemaal in het niet viel door allerlei chipsblikken van het merk Pringles die om hem heen stonden. De voetballers riepen dat ik in de toekomst ook zo in beeld zal komen, maar dat zijn we echt niet van plan."

Blijft nog steeds mijn vraag overeind. Talpa zelf heeft nooit op mails gereageerd. En ik vraag me af of deze zender straks voor satellietkijkers erbij komt in het "semi-gratis" paket, of wordt ie in het 7-euro-per-maand-basispakket gestopt? Dan mist john toch een aantal kijkers, want niet iedereen is zo gek om te gaan betalen om naar een commercile zender te mogen kijken.

Als ie echt slim was ging ie gewoon FTA. Kan best, er komen toch geen engelstalige films enzo op ("zo weinig mogenlijk ondertitels")

Dus John, laat die criminelen barsten en huur zelf een stukje bandbreedte op een txp. Kun je ook radio en eventuele andere diensten aanbieden.

Daar zit een hele goeie in wat jij zegt, ook ik ben benieuwd wat het oplaatst alemaal echt gaat kosten, voor de satellietkijkers.

Van wat er verder uitgezonden gaat worden is nu te volgen op Talpa

Alles lijkt te verhuizen. :confused:

Joling en Gordon samen op Talpa

Hilarische taferelen in 'Over de vloer'

De twee zangers spelen samen de hoofdrol in het programma 'Over de Vloer'. Ze worden met tv-camera's gevolgd als ze gedurende drie dagen bij een bijzonder gezin in huis zitten. Dat kan variëren van een Marokkaans gezin tot een kermisfamilie en een varkensboerderij. Gordon en Joling draaien gedurende die drie dagen volledig mee in het gezin. Dat leidt tot de meest hilarische taferelen. Het programma is vanaf komend najaar bij Talpa te zien.
Als er daarvoor meer betaald moet gaan worden?

hoi,

volgens een zegman van talpa komt hij in het basispakket van ongeveer 6,95.

canal + wil tevens dat er voor het semi-gratis pakket straks zal moeten worden betaald maar zit nu nog aan de contracten met de zenders vast.

hoi,
volgens een zegman van talpa komt hij in het basispakket van ongeveer 6,95.

canal + wil tevens dat er voor het semi-gratis pakket straks zal moeten worden betaald maar zit nu nog aan de contracten met de zenders vast.
Wordt tijd dat die zaak eens flink downgehackt wordt.. boeven.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan