Technisch en praktish

F

fvsc

Mijn beste groeten aan iedereen.

Ik ben het beu dat Telenet altijd maar analoge posten doet verdwijnen van de kabel om mij te verplichten over te schakelen (bij hen) naar digitaal.

Als alternatief zie ik TV via de satelliet wel zitten maar ik heb, voor nu, enkele vraagjes. Kan daarna ng veel meer worden.

1. Heeft er iemand ervaring met "Flat Dish" antennes?

2. Hoe zit het feitelijk met het signaal dat op de kable zit na de LNB.

- zitten daar dan alle satellieten op die de schotel ontvangt?

- om tegelijkertijd op te nemen en te kijken zijn er 2 tuners nodig, correct?

- zijn er dan 2 LNB nodig en 2 kabels?

- of is het mogelijk om met 1 LNB en 1 kabel te werken en een splitter te gebruiken aan de receiver?

Dank bij vorbaat.

Vriendelijke groeten.

Fred

Eerst welkom op het board.

Tsja op de satelliet is analoog al een jaar of 15 weg dus dat Telenet ook een keer overgaat is niet zo vreemd.

1.) die platte dingen hebben meer nadelen als voordelen en worden gebruikt in landen die naar een vaste satelliet kijken zoals Frankrijk en Engeland of Duitsland.

Ze kunnen dan ook maar op een enkele satelliet uitgericht worden ook zijn ze klein dat bij een flinke regenbui op de schotel het beeld gelijk weg is.

Maar ze worden vaak gekocht door mensen die een schotel lelijk vinden.

2.)

- ja in de kabel zit het signaal van alle satellieten.

- ja onafhankelijk van elkaar kijken en opnemen zijn er twee tuners nodig

- 1 lnb met meerdere uitgangen in dit geval 2 volstaat wel twee kabels voor onafhankelijk kijken en opnemen.

- een splitter is niet aan te raden.

Ik ben bezig met een installatie van een Flat Dish met rotor, werkt wel maar het duurt dus even voordat je bij de juist satelliet bent. Maar dit is dus ook mogelijk maar wel met een speciale rotor.

1. OK vlakke schotels schijnen af te vallen, maar ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke onopvallende schotel. Wat denkt U van een Technisat schotel?

2. Wat is het probleem met een splitter? Ik neem aan dat in een LNB met 2 uitgangen ook een splitter steekt. Graag indien mogelijk wat meer info, mag technisch zijn.

1. Zo klein mogelijk kan hou er dan rekening mee dat een paar regendruppels voldoende is om geen signaal meer te hebben, maar er zijn er genoeg met een kleine Multytenne mits goed uitgericht zal het wel meevallen.

2.Een satsplitter kan maar dan kun je op één ontvanger tegelijk kijken of opnemen.

Nu schijnt het wel te kunnen met een Unicable systeem zie uitleg hier maar dan heb je een ontvanger nodig die dat ondersteunt.

Ik moet Aart gelijk geven.

Een flatdish zou ik je echt afraden, bij elke regenbui heb je last van blokvorming omdat er druppels op de behuizing blijven hangen.

Ik heb er zelf een een tijd gebruikt maar ik vid het echt geen succes.

zou je niet beter voor een Technisat Multytenne gaan, die zijn ook niet groot en werken beter.

Groet,

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan