Teletekst verdwijnt ?

E

evaellenjoan

Hallo alweer,

Nog een vraagje.

Vroeger had ik bij Astra bij veel posten teletekst. Die zijn zo meer en meer (zoals bij VOX ondermeer) weggevallen "teletekst niet beschikbaar" staat er dan.

Bij Astra heb ik enkel nog teketekst bij BVN. De rest foetsjie.

Wie weet raad ?

Da's vreemd. Om welke ontvanger gaat het?

Ouralis evolution 1 Metronic

Hier te koop bij AKI, equivallent van Brico in Belgie

Metronic is de fabrikant, en Ouralis evolution is het type ontvanger.

Dat is een FTA ontvanger, en voor zover ik van de metronic website kan mee krijgen is dat een inmiddels verouderd model.

Aangezien mijn kennis van de Franse taal zeer beperkt is, en de Engelstalige informatie op de site ook beperkt is, weet ik niet of er mogelijkheden zijn om te updaten.

Wel zie ik daar dat de beschrijving van de aansluitingen niet klopt met de afbeeldingen ervan.

Maar aan de afbeeldingen te zien zit er een seriële poort op de ontvanger.

Dat opent dan weer wat perspectieven want dan is de kans een stuk groter dat je een software update kunt uitvoeren middels die poort.

Aangezien ook de toestand daarboven bij de satellieten continu verandert, is in de loop der tijd ook het een en ander gewijzigd.

Daarom is het raadzaam om op zoek te gaan naar een software update, of op zn minst een lijst met instellingen voor de betreffende Astra 1 satellieten.

Aangezien ik dus de site niet goed genoeg kan ontleden weet ik niet of die fabrikant zoiets wel biedt.

En omdat het om een niet heel erg dure receiver gaat, zou ik er niet al te veel tijd (=geld) in steken om zo'n update voor mekaar te krijgen.

Aangezien je tongval Belgisch aandoet, vermoed ik dat je zelf iets minder problemen met de Franse taal zult hebben, dus probeer die site eens.

Eventueel zou je er een mailtje heen kunnen sturen om een en ander voor mekaar te krijgen.

Zou je het antwoord krijgen dat je m maar moet opsturen, dan zou ik dat persoonlijk niet doen.

Want dan zijn de verzend kosten (heen en weer) alleen al de moeite van een dergelijke operatie niet waard (naar mijn bescheiden mening).

Overigens denk ik te volstaan met dit ene antwoord op alle 3 de vragen.

Wat een service !

Dank dank dank.

Het is inderdaad niet zo'n duur toestel, maar ja als je er 3 moet kopen (ene voor astra, andere voor alle franse posten, dan een voor engelse,...) dan loopt alles wel snel op.

Heb ondertussen nog 2 ontvangers staan in garage die ook weeral verouderd zouden zijn...tja lang gaat dat blijkbaar allemaal niet mee !

Bedankt; ik ga hier effe rondzoeken om te zien wat ik best nieuw kopen kan om ineens ook de TV Vlaanderen te kunnen krijgen.

nog bedankt

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan