Televisierechten voetbal voor John de Mol

S

satwatcher

De voetbalclubs in de eredivisie verenigd in de ECV hebben besloten dat de Talpa, het bedrijf van John de Mol, de samenvattingsrechten van de eredivisie krijgt. Ook de tweede samenvattingsrechten vallen in handen van Talpa welke deze zal delen met RTL Nederland. RTL Nederland krijgt daarnaast ook de rechten voor het live voetbal op vrijdagavond. Dit alles levert de ECV de komende 3 jaar 42 miljoen euro per jaar op.

De NOS valt volledig buiten de boot bij de verdeling van de voetbalrechten en houdt alleen nog de radiorechten voor het programma Langs de lijn over. Hier verkoos de ECV de NOS boven BN Radio welke ook had meegeboden op de radiorechten.

Wie de rechten krijgt voor het live voetbal achter de decoder is nog niet duidelijk. Later op de middag zal de ECV op een persconferentie bekend maken wie hier de rechtenhouder zal worden.

Later meer?????????.

Lees meer op http://www.satplaza.com/wordpress/index.php?p=1051

Dat gaat canal+ een hoop leden kosten want ik denk niet dat zij de rechten van ajax psv en feyenoord krijgen.

gr gogo

Deze rechten komen bij Versatel te liggen.
Wie het in de gaten heeft gehouden, heeft de afgelopen tijd gezien dat Versatel langzaam wat terrein aan het verliezen was op de aandelenmarkt.
Dat word ongetwijfeld de komende dagen weer dik goedgemaakt.
Grootaandeelhouder John de Mol (waar ken ik die naam toch van...) verdient op deze manier weer een dikke boterham.
Hij heeft de zojuist gemaakte onkosten terugverdiend nog voor ie het werkelijk heeft uitgegeven.

Voor degenen die nu aan voorkennis denken:
Dit is gewoon de normalen gang van zaken, komt overal voor.
Geld maakt geld, zo blijkt maar weer.

Als ik mij niet vergis blijft het Europees voetbal (champions league, Uefa) wel bij de Nos tot geloof ik 2008.

Mvg,

Valerio

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan