• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Telfort telefoon en internet.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
343
Punten
83
Leeftijd
72
We hebben vanaf de eerste dag problemen met het telefonie gedeelte.
Heb andere mensen gesproken die dit ook hebben en mijn probleem niet kennen.
Als we gebeld worden en iemand heeft een zin van 10 woorden krijgen we er 4 tot 5 woorden niet mee.
Alle bedrading al vervangen nu een nieuwe telefoon en nog het zelfde probleem.
Nu zegt men bij telfort er wordt te veel gedownload en dat gaat ten koste van het telefoon verkeer.
Maar ook als er geen gebruik wordt gemaakt van internet hebben we het probleem.
Vandaag is de software aangepast van het modum dus het is nu even afwachten.
Heeft iemand nog een tip wat ik er nog meer aan kan doen??

Ja, kijk even op het telfort.gebruikers.eu forum, daar staat nog een commando wat je via telnet naar je Zyxel modem kunt sturen.
Dan wordt hij iets langzamer maar het schijnt naar de ervaringen de stabiliteit van telefonie te verbeteren. En het is beter dat je zelf de snelheid verlaagt dan dat Telfort dat voor je gaat doen want dan krijg je hem ook nooit meer terug.
Een andere tip heb ik momenteel niet.

BT bedankt voor je reactie.
Ik neem aan dat je dit onderwerp daar bedoelde.(Howto: Lagere snelheid forceren voor een stabiele verbinding)
We gaan het proberen.
Het is ook nog niet opgelost ik heb nog wel de storing.

Dat is inderdaad het juiste onderwerp.

Mocht je nog een ander modem hebben liggen kun je het daar ook nog even mee proberen. Ik had ook problemen en die zijn weg zolang ik maar niet de Zyxel er weer tussen hang.

Onze snelheid is maar 4 Mb/s.Er was 6 belooft.
De plek waar het weg komt licht +/- 7 km verder op.

Een afstand van 7 kilometer en van de 6 mbit nog 4 overhouden? Ik zou er erg happy mee zijn bij die afstand eerlijk gezegd.

Kennis van me heeft KPN met 8mbit op nog geen 4 km. En die is al blij als hij er 6mbit stabiel van kan houden. Vroeger kreeg je niet eens een adsl aansluiting als je meer dan 3,5 a 4 km van de centrale woonde, toen was 4 echt het maximum.

Dat was hier eerder al een probleem.
Ik woon in een nieuwbouw wijkje aan de rand van het dorp en internet verbinding had je daar niet.
In Baflo liep het iets verder dan het centrum.
Dat kwam ook al door de afstand.
7 km over koper is wel erg ver.
inhome werd een beetje duur maar was wel een stuk beter.
Nadeel was we zaten er soms met een storing lang zonder.

Klopt allemaal ik zit 5 km van de centrale Telfort en ik kom echt niet sneller dan 430kB

Trouwens heb je de 2e poort van de VOIP aansluiting geprobeerd??

Als wij straks 65 zijn laten ze ons misschien wel een gleuf graven voor glasvezel.

Om te resterende tijd te doden.

Pension blijft toch niks van over.

er staat een link naar andere firmware op het forum.
Na installatie werkt het modem ineens anders bij was het voor die firmware heel erg slecht om te bellen dat ging haast niet en trainde het modem met 12mb in nu is die wat langzamer maar telefonie is beter.
Niet super maar beter.
Bij iemand anders heb ik die firmware er ook in gezet, en daar werd de verbinding veel sneller die ging van 4mb naar bijna 7 heel erg vreemd maar waar die had deze zelfde firmware als ik ook had in de oude situatie.

The Wizzard;199998 zei:
er staat een link naar andere firmware op het forum.
Na installatie werkt het modem ineens anders bij was het voor die firmware heel erg slecht om te bellen dat ging haast niet en trainde het modem met 12mb in nu is die wat langzamer maar telefonie is beter.
Niet super maar beter.
Bij iemand anders heb ik die firmware er ook in gezet, en daar werd de verbinding veel sneller die ging van 4mb naar bijna 7 heel erg vreemd maar waar die had deze zelfde firmware als ik ook had in de oude situatie.

Die staat er al in maar alles blijft gelijk.
Maar bedankt voor het mee denken.

Ze hebben bij telfort de boel anders in gesteld en het bellen gaat nu al een paar weken goed.

Ze hebben de telefoon voorrang gegeven.

Ik heb onder toezicht van KPN een nieuw modem gekregen. Behalve een enorme vertraging en daarna uitval afgelopen maandag lijkt het verder weer goed te gaan.
Het is echter goed dat ze bij Telfort de telefonie wat meer voorrang hebben gegeven want de kwaliteit daarvan liet ook te wensen over.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan