Temperatuur controleren pc?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb het laatst ergens gezien een progje dat de temperatuur van de pc weergeeft, maar ik heb niet gekeken hoe dat heet...

Wie weet of gebruikt dit?

volgens mij moet je dan wel een proggie hebben dat bij je moederboard hoort.

tenminste voor mijn asus moederboard heb ik zo iets gevonden.
dat heet asus probe in iedergeval

gr blokker

freggel1 zei:
Ik heb het laatst ergens gezien een progje dat de temperatuur van de pc weergeeft, maar ik heb niet gekeken hoe dat heet...

Wie weet of gebruikt dit?
sandra of everest werken prima.

Als je een Asus moederbord heb, dan heet het Asusprob.
Sandra of Everest laten ook temperaturen zien doch zijn uitgebreidere programma's waarmee je zo ongeveer alles over je hele systeem kunt zien.
Motherboard Monitor is een programma a la Asusprob ongeveer (dus klein) wat ook cpu en moederbord temperaturen meet.

Op deze link staan een aantal utility's bij elkaar. Cpu monitor, Motherboard Monitor en Everest bijvoorbeeld, met screenshotjes, dan kun je uitzoeken.:)

Dat klopt, bij asus heet dat asus pc probe.
Is zeer uitgebreid en werkt prima.
Heb je er een AMD op, dan kun je bij AMD verschillende progjes downen.
Bv amd-clock (laat de huidige clock snelheid zien).
En amd dashboard (laat het huidige cpu-voltage en utilization zien).
En amd cpu-info (laat alle cpu instellingen zien).
Zeer handig!
Grtz.

Ik gebruik hier de Ultimate edition van Everest, maar volgens mij is de Home edition gratis.

Groetjes Actros

Ja de home is gratis.
Maar zoals gezegd, als je gewoon even continue wilt monitoren is Motherboard monitor geschikter, klein en gebruikt zo goed als niks.

Is het niet voor continue monitoren, dan zou ik ook Everest aanraden temeer omdat met dat programma veel meer te controleren en te zien is.
Mensen die het niet kennen die hebben wellicht wel ooit van Aida32 gehoord. Welnu, Everest is daar gewoon de opvolger van.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan