Terminal server inrichten

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Hallo,

Een volgende wetens vraag ik ben een binnen VMware een terminla server aan het inrichten en dat is tot heden goed gegaan maar echter als ik citrix metaframe 4.0 wil installeren krijg ik steeds de foutmelding:

Installation ended prematurely because of an error

Dan doet die een rollback uitvoering en dan met dat foutmelding weet iemand wat het soms kan zijn ben ik soms wat vergeten voor wat terminal server.
Graag hoor ikvan hoe en wat.

Gr,
deliyurek007

Is er in de logfiles niets terug te vinden over welke foutmelding? Er moet toch ergens een errornummer terug te vinden zijn.

Ben zo juist vandaag niet in staat om je vraag te kunnen beantwoorden Blacktiger zojuist vandaag een kaak operatie gehad ik zal zeker loop van deze dagen terug komen.
Ik laat het uiterlijk effe nog weten wat de exacte foutmelding is en met welk ID.

Gr,
Deliyurek007

Aiai zeg, hopelijk niet te veel pijn. Maar je hoeft ook niet gelijk te antwoorden hoor. Doe maar rustig aan en laat die kaak maar eerst gezond worden.
Ik kan zelf toch pas weer na het weekend een eventueel antwoord lezen dus als het een aantal dagen duurt is helemaal geen probleem, al wordt het volgende week.
Gezondheid gaat voor, beterschap alvast!

Blacktiger ieder geval bedankt. dit is een de eerste operatie maar echter moet ik nog de zware operatie krijgen .

Maar buiten dat effe terug naar de volgende melding:
Terminal server is ingericht en draaiend geen probleem in VMware sessie. Met een domain controller erbij apart installatie.
Het is allemaal nog clean installatie geen policy en geen rest van de werkzaamheden als ik mijn terminal server in domain oftewel zonder domain de citrix metaframe presentation server 4.0 installeer gaat fout dus hebben we nog niet over de andere componenten zoals: acces suite control, presentation server console etc..en niet vergeten de licensie server.

Zodra ik dat onderdeel installeer (METAFRAME PRESENTATION SERVER) gaat tot heden goed zoals de vraag van een neiuw farm de licentie server etc.. gaat goed maar echter zodra de installatie van beging gaat nog steeds goed nadat de installatoe wil afronden zoals weg schrijven naar regustry key etc... dan na enkele minuuut stop het ermee en doet een ROLLBACK uitvoering.
En komt terug met dat ene fout melding (Installation ended prematurely because of an error) wat ik al eerder aangaf en niet met een ander foutmelding.
En als ik in log file bekijk van de termianl server zie ik dit als een suggestie staan:

Event ID: 5603

Beschrijving:

Provider MgmtAPIProv is geregistreerd in de WMI-naamruimte (Root\Citrix\Management), maar heeft de eigenschap HostingModel niet opgegeven. Deze provider wordt uitgevoerd met de account LocalSystem. Deze account heeft bepaalde bevoegdheden en de provider veroorzaakt mogelijk een beveiligingsprobleem als gebruikersaanvragen niet juist worden verwerkt. Zorg ervoor dat de provider is gecontroleerd op het beveiligingsgedrag en werk de eigenschap HostingModel van de providerregistratie bij tot een account met de minimaal benodigde bevoegdheden voor de vereiste functionaliteit.

En toen dacht ik hee van effe (wmimgmt.msc) WINDOWS MANAGEMENT INFRASTRUCTURE (WMI) bekijken en de rechten controleren en die staan gewoon zeker goed de STD instellingen. En toen dacht ik van laat me effe de rechten op FULL Control geven op GITRIX en WMI maar mog echt niet baten en nog steeds dezelfde.
En toen dacht ik van wat kan nou hieraan fout gaan in VMware dat die met dat melding komt de melding is zowel als de termianl server standalone is zowel op de domain aangemeld is.

En op Citirx kan ik niet niet vinden dan een een melding dat ik een poging doe op een domain controller een citrix installatie terwijl ik eigenlijk de installtie op een terminal server doet en als ik op de domain controller start zal die gelijktijdig aangeven van ik ga niet verder dat het een domain controller is.

En toen dacht ik van wat zal het kunnen zijn en wat ben ik dan vergeten.

Gr,
Deliyurek007

Ik zou het ook niet meer weten, wat ik vaak tegenkom is dat deze melding nog wel eens wenst voor te komen na het installeren van SP1 of SP2 op Windows server 2003.

Hij gebruikt voor de installatie zo te zien het systemaccount welk eigenlijk alle rechten al heeft.
Doch zo diep zit ik ook niet met mijn kennis in Citrix en Windows server. Misschien is het handig om de vraag eens op een forum met wat meer mensen met kennis op gebied van servers etc. te vragen bijv. in dit onderdeel:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/91

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan