test radiotransponder

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
113
Punten
63
Leeftijd
63
hoi,

de WDR test op astra de transponder die in augustus bijna alle duitse radiozenders gaat uitzenden.

12265 h 3/4 27500. de text wdr hf tp betekent westdeutsche rundfunk horfunk transponder.

Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Want WDR 2 via de analoge zender wegplukken en weer een andere (5 ?) via de digitale , dat schiet toch niet op.

Toevoegen:

Ik zie dat WDR HF TP test op mijn Humax als TV testbeeld wordt ontvangen (Met als tekst:video Lock Error en in de vorm van een klein lichtkrantje de woorden WDR HP TP Test".)

Het helpt - bij die ontvanger in ieder geval - dus niet om onder "radio-zenders" te zoeken. Geluid ontbreekt trouwens op dit moment geheel bij het TV testbeeld.

hoi,

op dit kanaal start per 2 mei ook radio bremen tv met een regionaal blok.

op dit moment is ook wdr 2 te horen.

Leuk het werkt inderdaad. In mijn commentaar regel staat trouwens "Testbetrieb RDS Blijkbaar eindelijk eens een satelliet zender die daar eens gebruik van gaat maken (ik meen me trouwens te herinneren dat M6 Music (Franse popzender) dezeregel gebruikt om aan te geven wele nummers gedraaid worden).

hoi,

de wdr zal ook haar nieuwe kanalen eins live diggi en wdr klassik via deze transponder gaan uitzenden.

de kanalen van de dlf zullen via de zdf vision transponder blijven uitzenden en dus niet mee verhuizen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan