Testje in de zoektocht naar leuke dingen voor jullie....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
In de zoektocht naar een manier om het duckforum weer terug op de rails te krijgen wordt er zo affentoe wel eens gevraagd wat jullie leuk zouden vinden om op het forum te zien als extra?

Nou krijg ik vanavond toevallig een email van iemand die mij vraagt hoe een pioneer te patchen, ik weet wel hoe het moet, maar er zijn verschillende sites die dit tot in de puntjes uitleggen, en als je die stappen die men daar laat zien precies volgt kan het haast niet fout gaan.

Ik ga nu even buiten het modforum om, en vraag het nu direct aan jullie, wat zou dus een mooie uitbreiding zijn voor het forum?

Ikzelf heb idee?n zat, maar jullie moeten er wel iets aan hebben, hieronder heb ik dus een klein voorbeeldje staan van een uitleg hoe je dus een pioneer patcht. althans een klein stukkie ervan en het komt van een andere welbekende site...

Maar zo zou het dus ook kunnen met uitleg van sotfware oid.

of misschien wel een up en download, waarin wat handige programma's voor satelliet en dergelijke staan ( let wel, legaal... )

Pionero 4.0Beta

Het bovenstaande programma is het meest gebruikte voor de Pioneer ontvangers. Je kunt er de firmware, de eeprom en de kanalenlijst mee aanpassen in elk type Pioneer ontvanger.

Voor het gebruik van dit programma heb je verschillende kabels nodig, dit is afhankelijk van het type Pioneer ontvanger:

De DBR-S100 en DBR-S200 kun je met gewone kabels aanpassen, een parallel kabel (1:1 D25 male/male) en een seri?le kabel (1:1 D9 male/female). Dit zijn de BCT14xx modellen. Hier volgt de uitleg voor deze modellen te kunnen voorzien van nieuwe firmware en kanalenlijsten.

De taal instelling van Pionero is eenvoudig te wijzigen (standaard op Spaans):

Zorg er eerst voor dat je de volgende ini bestanden en het programma Pionero4.0 in dezelfde map hebt staan. Dit zijn de Nederlandse ini bestanden. Als de pc vraagt of de file pionero.ini moet overschreven worden, antwoord dan gewoon: Ja

Firmwa123.jpg

Start Pionero op.

Kies het tabblad : Configuracion

Firmwa2.jpg

Dan zie je linksonder het volgende selectievak:
Firmwa3.jpg

En kies nu de gewenste taal : KLAAR

Uitleg voor Firmware en Kanalenlijsten: UITSLUITEND voor DBR-S100NL2 en DBR-S200NL2
We beginnen met de kap open te schroeven, uiteraard is de spanning afgekoppeld. Let goed op dat er op de hoofdprint de type aanduiding BNP1323 staat! Als het een BNP1310 is, dan kun je deze helaas niet op deze manier patchen (het is dan ook een DBR-S100NL (zonder 2)).
Neem een kort draadje met twee krokodillenbekjes voor het aan massa leggen van het service punt K2002.
DSCF0001.jpg

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan