Thaise zender

B

banahi

Hello heb een sateliet ontvanger +schotel gekocht voor mijn Thaise vrouw

Heb na lang zoeken uiteindelijk hotbird gevonden dan op automatisch zoeken gedrukt op receiver maar naast Chinese en zenders uit de hele wereld staat er bij de thaise zender( thai global network) nog altijd no signal. volgens mij zit deze thaise zender toch nog altijd op hotbird .

Weet het niet meer zo goed .

Groeten Eric.:sad:

Beste Banahi, welkom op Satellite Fun.

Je hebt helemaal gelijk. Thai Global Network zit inderdaad op de Hotbird. Op de Hotbird 8 om precies te zijn maar deze zit ook gewoon op 13 oost.

Misschien lukt het je beter als je de frequentie handmatig ingeeft.

De frequentie is 12207 Horizontaal, Symb. 27500, FEC 3/4 en is FTA d.w.z. vrij te ontvangen zonder codering.

Vergewis je ook goed dat je op de juiste satelliet zit, want op de Hotbird 13 oost zitten niet zo gek veel Chinese zenders dacht ik, maar wel veel arabische en Italiaanse zenders. Misschien zit je net op de 16 oost uitgericht. Digitaal luistert heel nauw en deze 3 graden verschil tussen de Hotbird en Eutelsat satelliet bijvoorbeeld is misschien net een centimeter.

Dank u voor uw antwoord black tiger

Ik denk wel dat ik op hotbird zit daar ik automatisch zoeken instel op hotbird

en ik heb 4 chinese zenders cctv die volgens mij ook op hotbird zitten.

nu thai global network staat reeds voorgeprogameerd op mijn receiver met dezelfde coordinaten die jij mij heeft.

dus weet ik het nog altijd niet .:sad:

groeten Eric

Er is geen enkele satelliet hier te ontvangen waar 4 Chinesche zenders op zitten maximaal twee.

Geef eens een paar freqenties.

Hoi banahi

Volgens mij zit je op de Eurobird 9A op 9 graden oost;

Ik denk dat je op 11996V 27500 3/4 kijkt.

Daar zit die Thaise zender niet op; je moet echt naar 13 graden oost.

Groetjes,

D-box

Dat idee heb ik ook. En van 9 oost naar 13 oost is echt maar een klein stukje.

@Banahi: Wat er voorgeprogrammeerd staat op de ontvanger is niet interessant aangezien frequenties op andere satellieten ook gebruikt worden.

Als je de juiste frequentie er in hebt die ik aan gaf, zou ik zeggen laat hem eens op die zender staan en draai voorzichtig je schotel maar eens iets naar rechts (van achter de schotel gezien).

Steeds een heel klein stukje (een tikje van een paar mm dus) en dan even een seconde of 2 wachten en kijken of er signaal komt. Als je echter op de Eutelsat W7 zit te kijken moet ie een flink stuk naar links.

Kijk even in de buurt of je mensen hebt die naar Astra kijken. De schotel zou vrijwel in diezelfde stand moeten staan voor Hotbird.

Je zit echt op de verkeerde satelliet te kijken... ik heb er hier gewoon beeld op.

Ik heb ook even gekeken waar CCTV op zit, da's niet eens in de buurt van de Hotbird behalve CCTV 4 Europe, de rest zit op:

Sinosat 3

Chinasat 6B

Eutelsat W7

Galaxy 3C.

Maar nogmaals, beste methode is gewoon Thai Network opzetten en dan langzama met de schotel draaien of anders met een metertje er tussen.

DANK U WEL IEDEREEN DIE REAGEERDE

HEB MIJN SCHOTEL ENKELE MM NAAR RECHTS GEDRAAID EN PLOTSELING HOORDE IK EEN VREUGDEKREET IN DE LIVING TOEN WIST IK DAT HET JUIST WAS

SCHOTEL STOND INDERDAAD OP EUROBIRD 9

GELUKKIG HEB IK JULLIE FORUM GEVONDEN.

GROETEN ERIC:klappen:

Nou gefeliciteerd van de vreugde zijn je capslocks blijven hangen.

Dus zo goed mogelijk uitrichten en goed vastzetten dat het niet bij de eerste de beste storm de schotel verdraait is.

Gefeliciteerd!

Groetjes,

Bones

Kijk aan, fijn om te horen dat het gelukt is Banahi, inderdaad nu maximaal afregelen en goed vastzetten en dan veel kijkplezier!!:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan