The Grail.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Wat is dat??? 

The Grail is een loopband en spelsimulator dat gebruikt wordt bij het revalidatiecentrum Revant.
Dit systeem zorgt er voor dat je weer opnieuw kunt leren lopen en bewegen met handen en armen als je uitgeschakeld bent met een herseninfarct of in mijn geval met een incomplete dwarslaesie.

Freggeltje heeft een dag of 6 in het ziekenhuis gelegen na dat hij geopereerd was aan een zware hernia met uitvalverschijnselen.

In het begin begreep ik er niks van, alles maar dan ook alles was vanaf het middenrif uitgeschakeld, en ook de conditie was helemaal weg.
Nu na 2 maanden intensieve revalidatie gaat het stukje bij beetje beter, en dat heb ik vooral te danken aan een nieuw systeem wat The Grail heet.

Je speelt lopende weg op een loopband een spel waar je in een harnas hangt, en als je daar mee bezig bent vergeet je dat het lopen niet meer gaat, je kunt niet vallen want je hangt in een harnas! 

Vandaag dus weer die therapie gehad, en ik stond er van te kijken wat je daar mee kunt.

Het klinkt misschien gek maar ik moest de groene bolletjes vangen al lopende weg, bukkend en achteruitlopend op die band...

Even een paar filmpjes: 

de grail 1 

De Grail 2

ikke zelf op dat ding Het werkt hier nog niet optimaal, de peut moet het zelf ook nog leren waar hij de voelers/zenders moet plaatsen en het programma in zijn computer. :biggrin:

Mooi om te zien en om het te lezen dat het steeds beter gaat met jou en een prachtige therapie @Freggel, maar ik mis de blote dames nog in het bos waar je achteraan zou moeten rennen of komen die later nog in beeld?

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan