Tineke de Nooij neemt na 60 jaar radio afscheid van luisteraars

Status
Niet open voor verdere reacties.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
684
Punten
113
Leeftijd
59
Tineke de Nooij stopt met haar radioprogramma TinekeShow op NPO Radio 5. In de uitzending van vandaag maakte de 80-jarige presentator bekend dat het haar laatste was. Met haar besluit komt er een voorlopig einde aan een radiocarrière van ruim zestig jaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze is inderdaad na enkele jaren ook benoemd als ridder in de Orde van Oranje Nassau.
Dat heeft ze ook wel verdiend met zoveel jaar dat ze radio gemaakt heeft.
Vanaf het Veronica zendschip toen nog. Wat vliegt de tijd he. ;)

Ik kan me nog herinneren dat ik 's avonds in bed lag te luisteren naar Radio Veronica en speciaal naar deze eindtune van Tineke.

Ik zal "het moment" nooit vergeten!

Op 31 augustus 1974 om 18.00 uur stopte Radio Veronica de uitzendingen vanwege het van kracht worden van de anti-piratenwet. Deze afsluiting werd gedaan met het ten gehore brengen van het Wilhelmus. Veel Veronica-fans herinneren zich dit moment nog goed vanwege de voorlaatste muzikale bijdrage: de saxofoon-solo uit het nummer What Love van The Collectors.

ik heb "het moment" nooit live meegemaakt
wel eens terug geluisterd
tegenwoordig kun je vrij makkelijk weer beginnen zelfs legaal.
die boot is er nog ergens zover ik weet
de zender ook?

De zender is later gelegaliseerd ja, Veronica TV begon toen met leuke series, bijv. Starsky en Hutch.
Radio was toen uiteraard ook legaal, gewoon in het omroepbestel dus.
De boot heeft langere tijd als discotheek in Maastricht gelegen.
De Veronicaboot (officiële naam De Norderney) ligt nu bij de NDSM-Pier 1 in Amsterdam als evenementenboot.
Maar het begint off-topic te raken en voor een nieuws sectie is dat wat minder. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan