Tip om schotel sneeuwvrij te houden

L

lonewolf

Iedereen kent volgens mij wel de tl looplamp, deze heeft een stroomdraad (ik weet de juiste benaming niet) die warm wordt, als je die op de achterkant van de schotel bevestigd met stevige tape, en je doet de stekker in het stopkontakt, valt de sneeuw er vanzelf weer vanaf. Hoeft maar een 1/2 graad boven 0 te zijn. Daarna kan de stekker er weer uit. Deze dingen zijn zuinig in stroom gebruik dus daar hoef je het niet voor te laten.

ik heb hier een aluminium buis, die ik op de steel van de zachte bezem kan schuiven, zo wordt de steel 3,5 meter lang...

Met de zachte bezem, veeg ik zo over de schotel, en de lnb...

En dit werkt 100%, omdat de schotel hier op de hoek van het schuurtje staat, en ik er onder kan gaan staan...

1 minutje werk en je hebt weer beeld, En dit kost ook geen stroom!

GR Fred.

Originally posted by twilight
ik heb hier een aluminium buis, die ik op de steel van de zachte bezem kan schuiven, zo wordt de steel 3,5 meter lang...

Met de zachte bezem, veeg ik zo over de schotel, en de lnb...

En dit werkt 100%, omdat de schotel hier op de hoek van het schuurtje staat, en ik er onder kan gaan staan...

1 minutje werk en je hebt weer beeld, En dit kost ook geen stroom!

GR Fred.

Fred,

Bedankt voor de tip, maar bij hangen ze(3x) in een boom op zo'n
8 meter hoogte, misschien dat je eens met die bezem langs zou kunnen komen als het sneeuwt..
Is ook niet zo heel ver weg van A.D.

Salu2,

Valerio3

Originally posted by lonewolf
Iedereen kent volgens mij wel de tl looplamp, deze heeft een stroomdraad (ik weet de juiste benaming niet) die warm wordt, als je die op de achterkant van de schotel bevestigd met stevige tape, en je doet de stekker in het stopkontakt, valt de sneeuw er vanzelf weer vanaf. Hoeft maar een 1/2 graad boven 0 te zijn. Daarna kan de stekker er weer uit. Deze dingen zijn zuinig in stroom gebruik dus daar hoef je het niet voor te laten.

Een variant hierop is een bouwlamp (halogeen) achter de schotel te monteren en die bij winterweer savonds te laten branden. Daar komt voldoende warmte vanaf om de schotel boven 0 te houden.

Rolo

Zijn hier geen standaard oplossingen voor? Bestaat er niet zoiets als schotelverwarming?

Een bladblazer ernaast en hij blaast zo je schotel schoon of een kampvuurtje eronder dat kan ook.

Originally posted by Sandokan
Een bladblazer ernaast en hij blaast zo je schotel schoon

Hoi,

Ik stuur je wel een pm met mijn adres.., hoop dat je geen hoogtevrees hebt...

In de vrachtwagen wereld heb je plak elementen om de buitenspiegel te ontdooien deze worden normaal achter het spiegel glas geplakt je hebt ze in vele maten en zijn 24 volt als je er twee achter op de schotel plakt is het probleem over je kunt ze paralel schakelen voor een 24 volt voeding of in serie voor een 48 volt voeding. ps achter de badkamer spiegel werkt ook perfekt geen beslagen spiegel meer.

Originally posted by Dustie
In de vrachtwagen wereld heb je plak elementen om de buitenspiegel te ontdooien deze worden normaal achter het spiegel glas geplakt je hebt ze in vele maten en zijn 24 volt als je er twee achter op de schotel plakt is het probleem over je kunt ze paralel schakelen voor een 24 volt voeding of in serie voor een 48 volt voeding. ps achter de badkamer spiegel werkt ook perfekt geen beslagen spiegel meer.

Kijk das nog eens een goede tip!, Alleen hoe hou je nu de lnb warm?

GR Fred.

Originally posted by twilight
hoe hou je nu de lnb warm?
De lnb produceert zelf al een heel klein beetje warmte. Dus als er een kapje overheen zit tegen de sneeuw, dooit ie zelf het laatste vlokje meestal wel weg.
(En als dat niet gebeurt, zijn we zelf ook druk bezig sneeuw te ruimen en kunnen we toch geen tv kijken ;))

In de (proces) industrie wordt verwarmingskabel gebruikt om pijpen en leidingen en flenzen warm te houden. Die wordt tegen het metaal bevestigd, en kan in elke lengte gebruikt worden.
Dus wie een vriendje in die sector heeft...
Grtz.

Of je spuit de schotel 1 x per jaar in met siliconenspray, druipt het er zo af.

Ja, ja, dat doe ik zelf natuurlijk ook, en ik dacht dat verder iedereen dat intussen al deed. En het hangt er ook vanaf waar de schotel op gericht is en uit welke richting de sneeuwbui komt, en hoeveel sneeuw hij dan vangt.
Grtz.

Als het dan een keer sneeuwt,so what. Astra, sirius, thor ,hotbird en hispasat blijven evengoed wel beeld geven of het moet wel zo extreem zijn bij mij althans.

Ja, gelukkig schijnt hier meer de zon dan dat het sneeuwt!
Overigens gebruik ik autowax en dat werkt ook goed (zitten daar ook siliconen in?). Als het maar goed glijdt!!!
De astra schotel (op het zuiden) nooit problemen. Maar de tweede als ie op hispa staat kan wel eens iets vangen. Dat is meer westelijk waar de buien ook meer vandaan komen. Hoewel het ook aan de oppervlakte structuur van de schotel kan liggen. Niet zo glad dus, en hoe gladder hoe beter!
Grtz.

De auto dan ook maar insprayen icl. de ruiten NOOIT meer krabben???

Heb je daar dan niet een vriendin of secretaresse voor?
Grtz.

Volgens hetgeen er op de flacon staat niet. Maar hij werkt toch uitstekend!
Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan