Toch eigenaardig...

klukje

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik was gisteren bij mijn oude heer. Die heeft een Phlip, en daar kon ik natuurlijk weer eens niet met mijn poten afblijven.
Even bij Premiere gekeken en gezien, dat de Phlip nog steeds Betacrypt ECM's inleest.
Vanochtend even op mijn Hum gekeken, en inderdaad: ook ECM pids, van zowel 1702, 1722 als 1762.
Op beide ontvangers geen beeld. Hoe zit dat? Wie legt het even haarfijn uit?

Er stond geloof ik in het Dreambox forum iets over te lezen.
Als ik het goed onthouden heb, zijn de kaarten die men aan abonnementshouders met een dbox 1 verstrekt, gebaseerd op acs 383/384 chips.
Deze zitten nog in Irdeto 1, ik zou me dus kunnen voorstellen dat men gebruik maakt van andere sleutels (hmk, pmk) en andere chid's en provider id's en dan is zeer zeker je beeld ook zwart.

Als dat op die manier klopt, dan zou het niet al te moeilijk moeten zijn weer beeld te krijgen, maarja, klopt het zo en zoja waar halen we de nieuwe hmk/pmk gegevens vandaan, want zonder deze krijg je geen plainkey en dus ook geen beeld.:)

Waarschijnlijk is dit inderdaad het geval,want volgens de duitsers is het zo dat een maagdelijk dbox 1 zeer zeker zonder update(firmware) niet met nagra kan werken,zelfs niet als het getunneld wordt,en het schijnt niet mogelijk te zijn die box via air te updaten,dus waarschijnlijk blijft betacrypt nog heel lang bestaan,zolang er abbo`s zijn met die dbox1,dus zoiets als met canal + het geval was,waar die nu dus wel een oplossing hebben voor de oude pace,namelijk dat ze in november voor anal blauw en rood niet naar irdeto 2 gaan ,maar de afgeleide daarvan,het delta systeem,hetzelfde als dat stream gebruikt,wat volledig compatible is met irdeto 1,waar irdeto 2 dat niet is.En wat we daarvan nu weten is dat de omschakeling,niet gepaard gaat met dagen,maar waar dit in 1 dag gerealiseerd kan worden,en het in weze zelfs op hetzelfde caid kan blijven wat bij stream wel gebeurde,maar bij anal + niet omdat de nlzenders in irdeto 1 blijven,dat is de enige reden dat er een nieuw id bij is gekomen,het is dus voor hun dan alleen het irdeto 1 signaal laten vervallen voor die twee zenders,dus 16 november is het zwart voor niet abbonees,op die twee kanalen..

ik heb nu wat te vaak gehoord dat de C+ op zwart gaat

ze hebben niet eens geld om iemand te betalen die hun teletekstpagina up todate houdt ...daar staan de films van vorige maand nog op

C+ zal binnenkort inderdaad misschien op zwart gaan....maar dan wel voorgoed

Groetjes

Royke

en mijn abbootje dan
krijg ik dan geld terug
offff mischien wel een film op dvd

op een pace 500 is geen irdeto 2 te ontvangen dus maar effe gebeld naar anaal + " er veranderd niets voor u meneer"
Ik kijk uit naar 15 - 11 - 2003 maar ik denk er het mijne van.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan