toetscombinaties?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Waarom zet men dit in de computer?

Ok er zijn handige bij, maarrrrrr...

Een tijdje terug vroeg een collega mij iets over zijn laptop, het beeld van zijn scherm stond op zijn kop???

Ik wist toen niet wat dit was, maar gisteren steldde men mij deze vraag weer, echter nu iemand anders.

Ikke zo nieuwsgierig als ik ben gezocht en daar gaan kijken naar dat euvel.

Blijkbaar is het een combinatie van toetsen die dit veroorzaakt crtl alt en pijltje omhoog of omlaag.

Waarom zitten er zulke flauwekuldingen in ?

Pijltje links en recht werken ook

O.a. Om jou en vele andere geen muis arm te bezorgen.

Zo zijn er veel toetscombi's die in windows lees microsoft producten. (knippen, plakken enz)
Heel handig bij bewerkingsprogramma (foto, film en video gebruik)
Mensen die veel met Apple werken weten het gebruik van de toetscombi's meestal ook wel met het bekende appeltje.

Het scheelt verder echt in de snelheid en het gebruiksgemak neemt toe.

Dat is helemaal geen flauwekul.
Omdat jij iets niet gebruikt (misschien wel omdat je niet van het bestaan ervan afweet), wil niet zeggen dat dat geen bestaansrecht heeft.

In mijn werk kom ik regelmatig zaken tegen waar men beeldschermen (vaak zelfs meerdere aan een systeem) zowel liggend als staand gebruikt.
Als ik er aan denk ze mee te nemen zal ik je binnenkort wel laten zien hoe zoiets er uitziet.
Dan is het dus heel handig als je kunt omschakelen doormiddel van zulke verder heel duidelijke toetsencombinaties.
Je wil echt niet weten hoe moeilijk het is om een muis te bedienen wanneer het scherm gedraaid is.

Overigens is dit dus niet een windhoos toetsencombinatie, maar eentje van de driver van de betreffende videokaart.
Das dus gelijk de reden waarom niet iedereen er over beschikt.
Verder kun je ze meestal ook uitschakelen in het geavanceerde instellingen scherm van je beeldscherm.

Ach ja, die toetsenbord bediening bestaat al sinds msdos van micrzoft.
Toen was de muis nog een exotisch ding voor microsoft.
Want die bleef maar vastlopen.
In tegenstelling tot Apple!
Maar goed, in msdos had je die ook niet echt nodig.

Toen kwamen de GUI windows versies naar analogie van Apple.
En nu was het wel verstandig een muis bediening te hebben.
Maar daarbij bleef de volledige toetsenbord bediening behouden.
Tot XP toe, EN GELUKKIG!!
Vista en de nieuwe Win 7 weet ik niet, maar waarschijnlijk ook.
Dus in alle windowz versies kun je alles wat je met de muis doet ook met het toetsenbord doen.
In de tegenwoordige muisklik generatie is dat mogelijk vreemd voor sommigen.
Ik zag op tv een keer tweede kamer leden die iets moesten bedienen.
Maar het niet konden omdat er geen muis aan hing, haha!
Maar ja, je kunt het ze eigenlijk niet kwalijk nemen.

Grtz.

MAS3;203202 zei:
Je wil echt niet weten hoe moeilijk het is om een muis te bedienen wanneer het scherm gedraaid is.

Dat weet ik dus intussen wel... :biggrin:

Nee ik krijg wel gevonden welke combinatie het is, maar de mensen waar die pc staat is het wat minder.

En natuurlijk werkt het vaak veel vlotter, want ik gebruik er hier ook enkele meerdere malen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan