Tomaten?

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Een werkloze solliciteert voor een job als WC-ontstopper bij Microsoft. De personeelsdirecteur nodigt hem uit voor een sollicitatiegesprek en laat de man een proef afleggen (met het meest moderne ontstoppingsgereedschap).
Hij zegt: "U bent aangenomen. Als u me uw e-mail adres geeft, dan stuur ik u het formulier dat u moet invullen, en ook de datum en tijd waarop u kan beginnen".
De man, zeer ontgoocheld, antwoordt dat hij geen PC heeft en dus ook geen e-mail adres.
De personeelsdirecteur zegt daarop dat hij zeer teleurgesteld is, maar dat hij - gezien het feit dat hij geen e-mail adres heeft - virtueel niet eens bestaat, en aangezien hij niet bestaat hij dan ook geen aanspraak kan maken op de job.

De man, zwaar aangeslagen, weet niet goed wat doen, met slechts 10 euro op zak. Maar dan beslist hij om met die 10 euro naar de markt te gaan. Hij koopt er een kist met 10 kg tomaten. Hij gaat van deur tot deur om zijn tomaten per kg aan de man te brengen, en in minder dan 2 uur zijn al zijn tomaten verkocht en is zijn kapitaal verdubbeld.
Diezelfde dag herhaalt hij zijn verkoopsstunt nog 3 maal en keert 's avonds huiswaarts met 60 euro op zak!!!

Hij realiseert zich nu dat hij op deze manier best wel kan overleven. Hij vertrekt elke dag vroeg en komt laat thuis, maar verveelvuldigt ondertussen wel elke dag zijn kapitaal.
Korte tijd later schaft hij zich een bestelwagen aan, die al snel wordt omgeruild voor een heuse vrachtwagen, die op zijn beurt slechts de aanzet was voor een volledig wagenpark met bestelwagens.

5 jaar gaan voorbij...

Nu is de man eigenaar van ??n van de grootste distributiebedrijven van de Benelux. Hij denkt aan zijn toekomst, voor hem en voor zijn familie, en besluit om een degelijke levensverzekering af te sluiten.
Hij doet beroep op een verzekeringsagent, maakt zijn keuze en aan het eind van het gesprek vraagt de verzekeringsagent zijn e-mail adres om hem het voorstel door te sturen.

Daarop zegt de man dat hij geen e-mail adres heeft.
"Eigenaardig" zegt de makelaar, "u heeft geen e-mail adres en u bent erin geslaagd een waar imperium uit de grond te stampen. Stel je eens voor wat u had kunnen bereiken als u een e-mail adres gehad zou hebben!"

De man denkt even na en zegt dan: "Dan was ik WC ontstopper bij Microsoft geweest."

De moraal van het verhaal:
Internet is niet d? oplossing voor je leven.
Indien je geen e-mail adres hebt maar wel hard werkt, kun je miljonair worden.
Aangezien het aannemelijk is dat je dit verhaal per e-mail of via het internet hebt gekregen, loop je waarschijnlijk een grotere kans WC ontstopper te worden bij Microsoft dan om miljonair te worden...
Indien je een computer en e-mail account hebt, heb je waarschijnlijk al meer met Microsoft te maken gehad dan je lief is.
Toch nog een prettige dag.
P.S. Beantwoord deze e-mail niet. Ik ben weg, tomaten gaan verkopen.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan