TomTom navigator.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Op dit moment ben ik aan het hobbyen met mijn PDA ( mio p350 ), en kom erachter dat er leuke dingen mee te doen zijn.

Nu ben ik wat spelletjes aan het testen, en dat loopt lekker.

ook wat navigatiesystemen ben ik aan het uitproberen, er kunnen er meerdere opgezet worden op de geheugenkaart.

Op dit moment staat er origineel "Miomap V2.0" op, en de 3.0 ben ik aan het testen, en ik moet zeggen dat dit er leuk uitziet.

Nu ben ik dus ook aan het proberen wat er met TomTom allemaal kan, en bezig met de versie V6.030, maar loop ik even mee vast. :confused:

Mio loopt op COM2, en TomTom krijg ik daar niet opgezet, deze blijft zijn GPS op com3 zoeken...

Ligt dit aan de versie die ik aan het testen ben, want ik heb er wel eentje gedownload die voor PDA is. ( http://www.binsearch.info/index.php?q=TomTom+6.0.3.0+PDA+++Extra's&max=25&adv_age=120&server= ).

Deze doet het dus niet, hij blijft zoeken naar een signaal...

Wat doe ik fout?

Even denken, ik heb eens op zo'n Mio ding TomTom geinstalleerd. Heeft die Mio niet zo'n ingebouwde GPS toestand?
Zoja, dan is er een aparte keuzemogelijkheid voor.
Andere NMEA GPS-ontvanger kun je dan voor kiezen met een bepaalde baudrate en met die baudrate is het meestal even piemelen. Verbonden met serial cable on SP2.
Dat is eigenlijk com2 zoals jij aangeeft. Misschien is er nog een gpx fix voor Tomtom 6.x? Ik weet het niet meer, ben de dvd's kwijt, die liggen ergens tussen de rommel.:)

Verder las ik ergens dat het soms tot een uur kan duren voordat hij eindelijk een gps fix heeft. Zolang hij echer langer dan 5 minuten de foutmelding "geen geschikt gps apparaat gevonden" geeft, heb je een verkeerde instelling gekozen.

NMEA GPS-ontvanger dat is ingevoerd @Black Tiger, maar het wijzigen naar com2 lukt niet, en nu jij zegt dat er een fix voor is, dan heb ik weer iets te zoeken. ;)

Ik heb al bij de site van tomtom zelf gekeken of de versie waar ik het nu over heb geschikt is voor mijn pda, en deze staat niet in het lijstje...

Nu lees ik je bericht, je weet dat ik ook Tom Tom gebruik.
Mijn neef had ook een MIO en de TomTom versies die ik had kreeg ik niet geinstalleerd, een kennis van hem had dus een andere versie en die loopt prima.
Als jij op FTD kijkt staat er voor de versie 6.03 dan ook de MIO bij?? er is verschil voor PDA en andere dragers.
Want ook de verbinding tussen de GPS en MIO kan een probleem zijn, zoals jij beschrijft.

Groetjes Bert

Het installeren is het punt niet, dat gaat perfect, alles kriojg ik erop, stemmen, flitspalen en ga zo maar door.

Maar het instellen van de juiste compoort gaat niet, baudrate wel, maar van com3 naar com2 gaat niet lukken vrees ik...

en nu jij zegt dat er een fix voor is
Neen ik schreef dat ik DACHT dat er een fix voor was.

Volgens mij mag het ook een ander compoort zijn, ik heb eens lopen zoeken en er bleek bij sommige van die dingen een keuze tussen 2 compoorten te komen, 3 en 8 (was geloof ik bij de N34) en dan kon je ook 8 kiezen.
Er is echter ook een los tooltje voor met de GPS te rommelen.

Ja maar hoe werkt dan dan precies Black Tiger?

Want om met zulke dingen te moeten gaan rommelen en dan geen werkende pda meer te hebben heb ik niet zoveel zin in, krengen zijn duur zat.

Maar als jij dat tooltje hebt, of even zegt waar ik het zoeken moet, dan graag.

Ik ben thuis al eens op zoek gegaan maar vindt het niet meer helaas. Daarnaast zie ik zo vlug in Tomtom ook geen optie om te kiezen voor een andere GPS softwaredingens.
Misschien kun je beter de Tomtom 5 eens proberen.

Heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat gaat ook niet...

Ik dacht toch echt dat een mio, met windows mobile software alles aankon?

Ben ik dus wellicht toch verkeerd ingelicht, of ik heb het verkeerd begrepen?

Maporama wilde ik ook al testen, maar daar heb ik nog geen positieve dingen over gehoord.

Wordt nog een leuke om dat te vinden denk ik. ;)

Er bestaat een gratis tooltje genaamd: Portsplitter waarmee verschillende Com poorten voor verschillende programma's ingesteld kunnen worden.
Zoeken op "PORTSPLITTER".

Groeten Wim

Zullen we eens doen, maar ik ga nu eerst schaatsen kijken, Nederland-Luxemburg.

Thanks voor de tip.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan