Topfield TMS SRP-2100

M

Maria

We hebben een Topfield TMS SRP-2100 met (geldig!) CD-kaartje gekregen. Afgezien van Ned2 ontvangen we echter geen enkele betaalde zender; steeds komt de melding: geen uitzending of gecodeerde zender (of zoiets). We hebben de receiver al teruggezet op de fabrieksinstellingen en de zenders van Astra 1 opnieuw geladen, maar het wil maar niet lukken. Als we ons eigen (geldige!) CD-kaartje in de Topfield gebruiken krijgen we de betaalde zenders evenmin, terwijl dat kaartje op onze eigen receiver (een Philips, aangeschaft via CD) wel werkt. Kortom: we staan voor een raadsel en begrijpen niet wat we fout doen. Hulp is dus van harte welkom.

Gr. Maria

Ja het is een Topfield dus er moet een ci module inzitten waar de smartkaart in moet.

Denk dat dat de dader is kijk eens welk merk het is de groene Matrix ci module evenals de Aston 1.05 werken niet meer goed.

Het is een CI-module, manifactured under Mediaguard licence, gecertificeerd voor CanalDigitaal, TeléSAT, TV Vlaanderen. Op de onderkant staat nog iets van SmardTV

Klopt.

Zo'n module heb ik ook.

Originele CDS module van de vorige generatie.

Werkt hier wel, maar niet met de HD kanalen.

Je kunt in het CI menu terug vinden welke software (eigenlijk firmware) er op die module staat.

Zet de ontvanger op een NL kanaal (ik zou BVN adviseren), en zoek in datzelfde CI menu naar updaten, en voer een update van de firmware van de module uit.

Lukt dat niet, zet dan de ontvanger eens op RTL of Ned.2 en probeer het nog eens.

Het kan wel een kwartier duren voordat er een reactie komt als de update loopt, maar bij mij duurde dat maar een paar minuten.

Voor de HD kanalen hielp het niet, maar wellicht voor de overige kanalen wel.

succes.

Ja dat is de originele van CDS die zou het moeten doen al weet ik niet ook niet of de Topfield daar goed mee werkt.

Als je in je andere ontvanger een ander merk ci module hebt zou je die eens kunnen proberen anders weet ik het ook niet.

Heel erg bedankt voor jullie advies, ik zal morgen proberen of ik de CI kan updaten en laat dan wel horen of het gelukt is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan