Total noob wil Israel ontvangen :-)

C

canphaz

Hoi allemaal!

Ik ben echt een leek op het gebied van satelliet ontvangers, en heb wel gemerkt dat er een hoop is veranderd in de laatste jaren. Mijn vader had vroeger een ontvanger met decoder van canal+ etc, roteerbare schotel etc.. en heb er vaak aan gedacht zo'n ding te kopen, maar is er nooit van gekomen.

Ik ben best technisch (zelfstandig IT consultant bij banken en verzekeringen, al 12 jaar) maar de terminologie en hard-/software die gebruikt wordt bij satelliet ontvangers zegt me allemaal niets. Engels is ook geen probleem, en heeft zelfs m'n voorkeur boven nederlands.

Mijn vrouw komt uit Israel en ik zou graag een ontvanger willen aanschaffen en instellen op Eurobird / Hotbird om de kanalen van Israel te ontvangen. Canal+ etc kan me niet zo veel schelen (wel leuk als extra, maar meeste wat ik wil zien download ik) maar ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen.

Ik heb de topic "Hoe stel je vragen naar welke apparatuur aan te schaffen" sticky gelezen, dus zal puntgewijs even alles langs gaan, in de hoop dat iemand me kan vertellen wat ik moet aanschaffen.

- Stabiele ontvangst is belangrijkst, hobbyen is bijzaak.

- Opnemen is niet belangrijk, maar altijd interessant. Als ik het goed begrepen heb zou ik meerdere LNB/LNCs nodig hebben om tegelijk te kijken en ander kanaal op te nemen? dat zou dus waarschijnlijk stuk duurder worden en is onbelangrijk. Ik probeer de prijs zo laag mogelijk te houden.

- ik heb een HD tv en HD ontvanger van UPC, mogelijk is de sat ontvanger hier op aan te sluiten via HDMI maar kan echter ook via coax, tulp of scart.

HD is in ieder geval geen must, maar weet niet of dat inmiddels standaard is in de meeste decoder boxen?

- Ik kan me niet goed voorstellen wat een alphanumeriek display of iets dergelijks zou toevoegen, denk dat de meeste decoders gewoon een onscreen display vertonen?