Touwtje van parasol breekt regelmatig af .

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.738
Waarderingsscore
737
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
In mei een parasol gekocht bij Vida....xl
Regelmatig breekt het touw.
Oorzaak om de parasol buizen te borgen tegen verdraaien zit precies in het midden in binnenbuis een veerbeugel van 1.5cm breed met een dopje die door binnen en buitenbuis klikt.
Hierlangs schuurt het touw met door snijding tot gevolg.
Een heel gepier om het touw te vernieuwen.
Oplossing veer eruit parasol openen en een 10mm bout in het gat . Bij dichtdraaien ibout eruit en bij dicht bout erin om torderen van buizen en touw te voorkomen.

Toch mijn beklag ingediend en nu krijg ik 3 opties.

1 Zou je een coupon ter waarde van €15 willen?
2 Of heb je liever een gedeeltelijke terugbetaling van €10?
3 Of wilt u dat wij gratis vervangende onderdelen voor uw product sturen waarmee u de beschadigde plek(ken) in uw product gemakkelijk kunt repareren.😳

Ik denk dat ik.Optie 3 kies een nieuw touwtje van 2 meter. .
 
10 euro terug en jouw modificatie aanbrengen?
Die vervangende onderdelen gaan ook weer stuk en met die 15 euro-coupon ben je slechter af op financieel vlak.
 
VidaXL verkoopt helaas niet echte kwaliteitsproducten, maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Zelf heb ik daar ooit iets gekocht waarbij ik het idee had dat het eigenlijk te goedkoop was om waar te zijn. En dat klopte achteraf ook :biggrin2:
 
A ce tion is beter bedoel je @Peer?
Is toch vrij simpel wat jij ook al zegt
Zijn de prijzen ook naar
Goed gemaakt is meestal iets duurder dan de goedkoopste aanbieder.
Wij kopen ook zo wel eens wat maar dan met het id als ding een naar goed is zijn de centjes al verdiend.
Valt me mee dat in dit geval ze nog een paar opties voorstellen om te gemoed te komen.
Ze hadden ook kunnen zeggen "komt door gebruik"
" U hebt het open gemaakt en bent niet deskundig en dus kunt u geen garantie meer claimen"
 
Heb de wijziging permanent gemaakt, een gat van 11 mm geboord , tegenovergesteld aan de bestaande gaten van 8mm.
Hierdoor een bout met een iets bolle kop ca 3mm dik doorheen en een moer aan de bestaande gaten kant de bout vast gezet touw komt nu nooit daar in de buurt.
Die bladveren en buizen is alleen maar om een kleiner formaat pakket te creëren. Op zich slim maar niet doordacht.
 
3maand! Sow das wel rap.

Mijn oud buurman riep altijd " wat niet past wordt gelast"
Was ook het enige waar hij goed in was.. lassen lol
Maar top dat de aanpassing werkt!
 
Ik ,of eigenlijk mijn vrouw, we hebben er 3 met een touwtje daar gekocht. De eerste 2 zijn al 4 jaar denk ik en de nieuwe een half jaar.
Niks mis mee. Het doek is 2 bij 3 meter.
Alleen van de eerste 2 hebben we het doek vervangen. Ikea had daar een doek voor van betere kwaliteit.
 
we hebben er 3 met een touwtje daar gekocht
Tis afhankelijk van de paal als dat uit een geheel is of een van hout is er niks aan de hand.

Maar mijn parasol 4m rond en de paal bestaat uit drie delen die in elkaar passen en die klemveren zorgen dat de buizen door windvlagen niet roteren zodat alles in de knoop raakt. Die klemveren met een pukkel door gaten in beide buizen klikt zorgen voor een starre paal uit drie delen.


Klemveer wat in de binnenbuis geschoven wordt zodat bobbel door gaatje piept. Bij het opschuiven van buitenste buis bobbel indrukken en buiten paal draaien gaatje tot bobbeltje daar ook doorpiept en zo klikt beide buizen vast.

Klemveer.jpg
 
Laatst bewerkt:
A ce tion is beter bedoel je @Peer?
Dat zal je mij niet horen zeggen. We zitten tegenwoordig wel in een wegwerpmaatschappij, en daar spelen de "wij maken alles zo goedkoop mogelijk" zaken handig op in. En ja, soms valt de kwaliteit mee.
 
Ik had jouw verhaal iets te snel voor mijn doen gelezen. De constructie is bij mij iets anders. Het draai gedeelte zit in de bovenste buis en komt niet bij de buis verbindingen langs.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan