Triax 88cm multiblock

F

freewayboz

Hallo, Ik ben in het bezit van een Triax 88cm multiblock ( Astra 1-2-3-HB ). omdat de rails langer is dan de lnb's nodig hebben vroeg ik mij af om of het mogelijk is om hier oostelijk en westelijk nog een LNB bij te plaatsen zodat er een 6 lnb systeem ontsraat. is er iemand die ervaring hiermee heeft?

Allereerst welkom op Satellite Fun Freewayboz!

Geen ervaring mee. Een kennis van me heeft wel zo'n multiblock, maar ik heb er zo aandachtig niet naar gekeken. Op de afbeeldingen lijkt er geen ruimte meer te zijn. Van wat ik bij m'n kennis gezien heb lijkt dat wel het geval, net zoals jij zegt.

Of het gaat werken is een ander verhaal.

Als je toch liever meer satellieten zou willen, had je misschien beter een Wavefrontier T55 of T90 kunnen nemen.

Maar misschien heb je geluk en kan hier iemand zeggen of er inderdaad nog een lnb bij kan voor een satelliet. Vermoedelijk heb je dan ook een andere diseqc nodig die meer dan 4 lnb's aan kan.

Dank je voor het snelle antwoord Black Tiger. Gezien de lengte van de rails moeten er zeker 2 en misschien wel 4 lnb's bijkunnen (ik gebruik Inverto Black MultiConnect ). of het echt interresante kanalen opleverd weet ik nog niet, misschien wat Scandinavise. de rail is niet alleen voor astra en HB dus ik denk dat het wel moet kunnen, maar vroeg mij af of er mensen evaring mee hebben voor ik lnb's bij ga halen

Nou aan de ene kant kun je er weinig of niets meer bij ontvangen oost dus 28.2 oost is Astra2/Eurobrd1 daarna zit niets intressants meer 33 oost zitten twee kanalen op en 42 oost Turksat zul je wel niet halen.

De andere kant op zit vlak naast Hotbird op 13 oost zit Eurobird 9A op 9 oost dus met een smalle lnb net naast Hotbird zou je 9 en 10 oost gelijk kunnen pakken op dezelfde lnb.

Daarnaast 4.8 oost Astra4/sirius.

Maar ik neem aan dat je nu een 4 in 1 disqswitch hebt dat is voor maximaal 4 satellieten moet je daar ook weer een andere switch hebben.

Hoi,

Ik heb een paar maanden geleden een test opstelling gemaakt om eens te kijken wat de maximum (on)mogelijkheden van deze opstelling zijn.

Dat je rail langer is is mooi meegenomen, maar 5 LNB's is werkelijk het maximum wat je er op kunt zetten.

Dat ligt niet zozeer aan de ruimte maar als je meer dan 4 of 5 LNB s er op zet wordt de rail door het gewicht van de LNB's erg instabiel.

Daarbij moet je echt op sommige satellieten inleveren op signaal of kwaliteit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Wings, Duidelijk verslag. Ik ben van plan om toch de 5de LNB (heb ik toch liggen) er eens bij te zetten op 4.8. Als Diseqc wil ik dan alleen een Spaun SUR 420 WSG te halen en nog 2 LNB houders, dus misschien een extra multirail want los zie ik ze nergens.

Google ook eens op " 8-1 diseqc switch" die bestaan ook ben je goedkoper uit als een Spaun SUR 420.

Er bestaan ook een "Universele LNB-houder".

:) Ik zat net op Ebay te zoeken en zag daar een EMP-Centauri 8 -1 Diseqc, ik weet alleen niet of dat gaat werken op mijn Sab explorer cisc. Kan er ook geen duidelijke handleiding/aansluitschema van vinden

Ja die bedoel ik er is wel iets van te vinden zoals dit,

DISEqC schakelaar voor het aansluiten van 8 LNB's + Terrestial ingang.Schitterende oplossing om maar liefts tot en met 8 LNBs aan te sluiten op slechts 1 ontvanger. Volledig te gebruiken op iedere ontvanger die DiSEqC 1.1 of DiSEqC 1.2 kan ondersteunen.
Hij kan dus disq 1.1 aan je SAB toch ook dan kun je van 1-16 inpluggen.

Maar er bestaan ook 10 in 1 switch en die moet je laten programmeren of 1.1 of 1.2 dacht ik of dat met deze ook zo is weet ik niet.

Je wilt nog wel flink uitgeven voor je SAB exploder een SD ontvanger.

Dat uitgeven valt wel mee, en wanneer ik over zou stappen naar HD ontvangers zou dit ook allemaal bruikbaar zijn. Het is maar gewoon voor erbij want heb gewoon Ziggo maar vind het wel leuk af en toe naar de Engelse zenders, Travel channel enzo te kijken.

Laatst bewerkt:
Hoi Freewayz

Als je een 10-1 swithch aanschaft, kan ik m wel voor je programmeren en anders kan je m bij de leverancier gelijk laten programmeren.

Hij moet dan om 1.1 te ondersteunen op stand 2 geprogrammeerd worden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan