triple lnb disque volgorde en ontvangst

hdekaste

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
installatie : 

plaats ulestraten Limburg

64 cm schotel

m 7 800 ontvanger

triple lnb

na veel uitrichten

alleen  ontvangst

astra 1 op disc 2

astra 3 op disc 3

astra 2 niets

als ik astra 1 op disque  1 zet

met sat vinder 80 % ontvangst  maar geen beeld

set astra 1 op disc 2  wel beeld

wat doe ik fout

Eerst welkom op het board.

Is de triple lnb de vervanger van de duo lnb en heeft de schotel op 19.2 uitgericht gestaan moet hij op nieuw uitgericht worden op 23,5 oost.

Maar als hij uitgericht is op Astra3 op 23.5 oost zou hij goed moeten staan voor Astra2, wel moet je opnieuw eerst een zenderlijst downloaden waar Astra2 bijzit de disqinstellingen zou de ontvanger zelf moeten zien.

Zonder de juiste zenderlijst zul je uiteraard geen beeld krijgen op Astra2 maar ik zal er een paar links bij zetten.

https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/klantenservice/handleiding-triple-lnb.pdf

Hoe weet ik nu of het op astra 3 staat uitgericht

Sorry bedankt voor het snelle antwoord

dat vind ik het simpelste door er eerst een losse enkele lnb in te hangen.

afstellen en dan de triple er weer in en dan fine tunen (als dat nog nodig is)

Ja als er eerst de duo lnb in heeft gehangen op die lnb staat bovenaan bij de koppen 19.2 en 23.5 als de kop met  23.5 in de houder heeft gezeten is hij uitgericht op 23,5 oost dus Astra3 als 19.2 in de houder heeft gezeten is hij uitgericht op 19.2 oost dus Astra1.

Als hij op Astra1 heeft gestaan moet je de schotel als je er voor staat een stukje naar rechts draaien als je achter de schotel staat uiteraard naar links.

Neen  helaas op de disque 1 2 3 blijft het zo  astra 19.5 op 2 en 23.5 op 3 anders geen ontvangst

Maak eens een foto van jou opstelling. ;)

En zet die hier eens weg via tinypick of photobucket.

Probeer anders eens de tip van Sat-Ed. Hang 1 losse LNB in de schotel en stel dan de schotel af op Astra 23,5.

Als die goed staat, dan die triple lnb er weer in en deze dan ook op de middelste buisjes van Astra 23,5 hangen, dan zou het eigenlijk goed moeten zijn.

Als het niet lukt weet ik ook nog wel een bedrijfje in Maastricht wat je kan helpen met afstellen als de schotel niet te hoog hangt. Die is ook niet te gek qua prijs.

Ik sta op een camping tot 1 feb 2016 werk in Maastricht. heb geen losse lnb . zal foto sturen  Dank alle . De satvinder die ik gebruik is nog zeker 15 jaar oud is dat een oorzaak ?

Tot 1 februari op de camping met werk in Maastricht? Bij Avenue2 misschien?

De satfinder hoeft het niet te zijn, leeftijd wil niet perse zeggen dat het niet goed zou werken. Je kunt ook de triple lnb nemen en dan de middelste LNB in de houder doen en daar Astra 23,5 op afstellen, dan zou het ook goed moeten zijn.

Kun je op die triple lnb zien welke lnb welke diseqc gebruikt?

Black Tiger zei:
Tot 1 februari op de camping met werk in Maastricht? Bij Avenue2 misschien?

De satfinder hoeft het niet te zijn, leeftijd wil niet perse zeggen dat het niet goed zou werken. Je kunt ook de triple lnb nemen en dan de middelste LNB in de houder doen en daar Astra 23,5 op afstellen, dan zou het ook goed moeten zijn.

Kun je op die triple lnb zien welke lnb welke diseqc gebruikt?
Ja hij zet hem automatisch op 3

voor de goede orde

de triple zit erin op de middelste 23.5

set de sat finder er tussen

stem af op astra 3

lnb disque op 2

op scherm 88 .%

sat finder piep volledig

maar geen beeld

zet disque op 3 en ja beeld

Waarschijnlijk staat de schotel dan nog steeds niet goed.

De disqC instellingen van Canaldigitaal zijn,

DiSEqC instelling:

Astra 1 poort 1

Astra 3 poort 2

Astra 2 poort 3

Maar eigenlijk weet de ontvanger dat zelf of poort 2 van die lnb zou kapot moeten zijn.

Maar kun je dan wel zenders van Astra1 ontvangen of ook niet?

Alsje die ook niet kunt ontvangen is het toch de schotel afstelling. :confused:

Ik ga er van uit dat het verhaal van Aart44 klopt v.w.b. de diseqc verdeling.

In dat geval de schotel op de middelste lnb houder zetten, ontvanger op diseqc 2 zetten en dan de schotel afstellen tot je optimaal beeld hebt op alstra 3 op 23,5 oost. Is dat gebeurt dan zou het beeld op Astra 1 en 2 automatisch goed moeten zijn als je rekening hebt gehouden met het schuin zetten van de triple-lnb.

Maar dat had je dus al gedaan zie ik. Misschien toch iemand met een andere meter eens laten proberen? Ik wil evt. ook wel eens komen proberen, maar dan moet ik wel tijd hebben dat is wat lastiger en het is vroeg donker en ik slaap lang. ;)

Het lijkt er op dat mijn sat finder alleen astra 1 ziet

Reageert zo een satfinder niet op elke satelliet of

kan je zien welke satelliet je hoort piepen?

Ik zelf denk dat de finder alleen reageert op de 19.5

Volgens mij heb je helemaal gelijk als je zegt dat de satvinder niet reageert die reageert op digitale DVB-S signalen en niet op DVB-S2 en op Astra3 heeft Canaldigtaal volgens mij geen DVB-S meer maar alleen DVB-S2 transponders.

Het is een goedgekeurde ontvanger ben bang dat je geen andere trasponders kunt instellen maar ik kan het mishebben dat het wel kan.

Er zitten op die satelliet nog wel een paar DVB-S transponders als je die kunt instellen kun je dat proberen anders moet maar iemand met een gewone ontvanger die wel zelf instelbaar zijn.

Op http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php zou ik dan 12070 H 27500 nemen daar zitten twee ongecodeerde zenders op.

Andere optie is zonder satfinder afstellen door te draaien tot je beeld krijgt op je TV maar dan moet je met zijn tweeen zijn of met een kleine TV en de ontvanger vlakbij de schotel op een zender zetten van Astra3 instellen op de juiste disqc en draaien tot je beeld hebt.

En ja het is vroeg donker maar nog niet echt koud het moet te doen zijn succes er mee.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan