Triple lnb uitrichten

L

lange hans

Hallo,

ik ben nieuw hier.

ook ben ik nieuw wat betreft satelliet tv .

Ik wil een een triax schotel 78 cm plaatsen met een triple LNB quad voor canal digitaal 1 , 2 , 3 heeft iemand ervaring met het uitrichten.

gr: lange hans.

Hoi Lange Frans en welkom op Satellite Fun.

Het is gebruikelijk om voor aparte vragen een nieuw onderwerp te starten en niet onder een reeds bestaand onderwerp (wat over iets anders gaat) te plaatsen.

Vandaar dat ik je vraag verplaatst hebt naar een betere sectie en ook het onderwerp hernoemd heb naar iets wat beter herkenbaar is als vraag.

Wat wil je precies weten over het uitrichten?

Het is daarbij wel belangrijk dat je juiste benamingen aan houdt. Want Canal digitaal 1, 2 en 3 bestaan niet.

Wel Astra 1, 2 en 3 maar die zijn niet van Canal Digitaal. CD heeft wel op Astra 1 en 2 een aantal (niet alle) transponders gehuurd.

Dus ik ga er van uit dat je dit bedoeld. Er zijn een paar methodes. Het beste is om de middelste lnb die voor de Astra 3 (23.2) bedoeld is, in de lnb houder van de schotel te plaatsen. Dan daarop afstellen.

De Astra 3 (28 oost) lnb (als je van achter de schotel richting lnb's kijkt) zoude dan iets schijn omhoog moeten staan en aan de rechter kant heb je dan nog de lnb van de Astra 1 (19 oost) die iets omlaag zou moeten staan.

Is dat wat je bedoelde of wil je eerder iets anders weten of het afstellen van de schotel? Heb je ooit al eens eerder een schotel afgesteld?

Hallo ,

Jij hebt gelijk als jij zegt De Lnb is van canal digitaal en is voor de astra 1,2en 3 satellite.

Ik heb nog nooit een satellite afgesteld.

Ik ga binnen kort wel een poging wagen.

Vandaar mijn poging om extra informatie te krijgen.

Groeten Lange Hans.

Die handleiding is volgens mij goed te volgen. Ik denk niet dat wij dat echt veel beter kunnen doen.

Kom je er niet uit of heb je nog vragen, kun je rustig hier dan vragen over datgene waar je op dat moment problemen mee hebt. Maar ik zou in elk geval wel een goede meter gebruiken of bij iemand lenen.

Digitale satelliet is een wereld van verschil met analoge satelliet. Die kon je nog een beetje "op het oog" uitrichten. Digitaal is 1 of 0. Dus of je hebt beeld of je hebt niets en dan kan 1-1,5mm al dat verschil uitmaken. Vandaar dat een meter echt aan te raden is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan