trojan op me systeem???

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
4
Punten
18
Heb ff een vraagej aan de PC profs hier.

Kreeg gisteren een mailtje op mijn orig. e-mail adres, dat ik trojans op mijn comp. zou hebben, en deze meneer had een proggie erbij gedaan om deze te verwijderen. Ik heb deze natuurlijk gelijk verwijderd zonder te openen. dus hiermee kan niks gebeurd zijn.

Maar het vreemde is wel, dat als ik mijn pc aanzet, het lampje van mijn netwerk op de router om de zoveel sec. knippert. Ook als ik msn en virusscanner uitschakel.

Dus denk ik, misschien toch wat aan de hand???, vervolgens hele harde schijf doorzocht met mijn virusscanner, die doorgaans ook trojans zou herkennen, maar niks gevonden. Ook nog trojanremover geinstalleerd, maar ook deze vind niks.

Is er nog een ander proggie, wat eventueel beter trojans ozoekt als trojan remover???

Iemand nog ideeën hierover???

Er is vrijwel altijd verkeer op je router, netwerk of wat dies meer zij, veelal UDP verkeer en verkeer wat onderling de systemen in de gaten houdt of ze er nog zijn etc.

Het staat zelden stil.

Maar dat was de vraag niet. De vraag was of er een betere Trojan killer was.

Een paar jaar geleden is mij eens door DoxterCB gewezen op The Cleaner (http://www.moosoft.com) en voor zover ik dat kan beoordelen is dat nog altijd de beste Trojan Scanner die ik zelf ben tegengekomen.

Downloaden, installeren, dan updaten en daarna scannen, soms kun je schrikken van wat je tegenkomt.

Thanks BT

hij is nu aan 't scannen, nog 60 min. te gaan.

Ben benieuwd of ie wat vindt.

Nu nog ff maniertje zoeken om de 30 dagen trial periode te verlengen:biggrin::biggrin:

Gewoon betalen.

Ook dat is het beste wat je knt doen...

:biggrin::biggrin::biggrin:

Als het me bevalt, doe ik dat zeker:)

Aangezien hij in contact staat met internet blijft de alternatieve betaalwijze niet altijd duren, maar je kunt eens op astalavista kijken ofzo.;)

Maar dat mag de pret niet drukken, in de proefperiode heeft ie geen beperkingen dus ik ben benieuwd of en zoja wat hij gevonden heeft.

@mass3

ok heb net ff gecheckt, en vervolgens gekeken met regedit in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\

Windows\CurrentVersion\Run

=

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\

Windows\CurrentVersion\Run

=

en hier staat niet iets in waarvan ik zeg dit is 'm, ook in de system dir gezocht naar "SAVESYSS.DLL", maar ook deze is niet te vinden.

MAAR net weer 2 van die vreemde engelstalige e-mail binnen gehad. (en gelijk weggemikt).

Alle proggies vinden bij mij niks, maar ik kan er dus vanuit gaan dat 1 van mijn kennissen "deze trojan" dus wel heeft, en die probeerd vanuit zijn comp. door te mailen via al zijn e-mail addressen. (of zie ik dat verkeerd????)

Er zijn maar weinig mensen die mijn "echte" e-mail adres hebben (alleen fam. en paar vrienden), dus is mischien wijs hen op dit probleem te wijzen????

Ik wil dit programma onder de aandacht brengen spywareblaster.

Deze scant niks maar herkend via een database een hoop spyware.

Het is gewoon gratis en eigenlijk een must voor iedere gebruiker die regelmatig op het internet zit

Het is hier te vinden

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Sjonnie. Dit soort mailtjes wordt momenteel veelal verspreid en is een hoax of komt af van of via reeds geinfecteerde pc's.

Die van jou is dus niet geinfecteerd, gebruik eventuele bijgevoegde attachments absoluut NIET en verwijder het gewoon, verder geen zorgen maken.;)

Dat bedoel ik nu, de mijne is niet besmet, maar de pc van iemand die mijn e-mail adres heeft dus wel.:sad::(

Zal ik toch maar eens een rondje mailen, dat er iemand is die een virus op z'n pc heeft.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan