tuner direct op sternet via versterker en 1 schotel

D

dfcbooster

Best leden ben net nieuwe op dit forum weet wel het een en ander over schotels.

Kreeg nu de vraag van me moeder heb daar een schotel installatie gebouwd (in duitsland) met een sternet met 8 uitgangen en een quadro lnb de swith en versterker is 1 en van hirschmann zo ook de lnb.

De vraag is nu of een normale radio( minisetje) ook rechtstreeks op de eindaansluiting kan om zo nederlandese radio's te ontvangen.

Is hiervoor een extra module nodig of extra antenne omdat de wekkerradio nog wel de in de ether ontvangst heeft van nederlandsezender.

graag jullie advies om dit probleem te kunnen oplossen.

Hoi dfcbooster, welkom op het satellite FUN board !

Ik vind je vraag wat lastig lezen, dus misschien krijg je een antwoord van me op een vraag die je niet bedoelde te stellen.

Als ik je goed begrijp, wil je door je huis niet alleen satelliet signalen ontvangen, maar ook FM radiosignalen die je uit de ether haalt.

Dat is mogelijk.

Je gebruikt een multiswitch van hirshmann.

Als die 5 ingangen heeft (waar de 5e waarschijnlijk het bijschrift terr. of terrestrisch heeft), dan kan dit.

Geef anders het typenummer van je multiswitch op.

Je kunt een antenne "stopcontact" plaatsen bij de plaats waar je je satelliet ontvanger en je tuner gaat neerzetten.

Eigenlijk zou het het beste zijn als je dat overal doet waar je een aansluiting hebt.

Dat antenne stopcontact is het zelfde ding als in veel huizen zit waar het kabel signaal uitkomt, maar dan zit er nog een derde aansluiting op, voor de sat ontvanger.

Het is belangrijk dat je zo'n stopcontact gebruikt, want deze filtert de juiste signalen naar de juiste plug, en zorgt er ook voor dat de voeding voor de LNB, alleen op de sat aansluiting komt, en niet weer op de andere eruit gaat.

Er zit dus een radio, tv en sat aansluiting op zo'n doos.

Verder heb je dan inderdaad een (hark) antenne nodig om de radiosignalen uit de lucht te plukken en met een stukkie coax kabel aan te sluiten op je multiswitch.

Als je eigenlijk de NL zenders via de satelliet wil ontvangen en dan in het huis wil verspreiden als FM antenne signaal, dan zijn er heel andere maatregelen te treffen.

Die zijn dan ook veel kostbaarder.

Als dit laatste is wat je eigenlijk wil, laat het dan even weten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan